آغاز رایزنی‌ها برای لیزینگ و بیمه هواپیماهای سبک

آغاز رایزنی‌ها برای لیزینگ و بیمه هواپیماهای سبک

www.BanaNews.irرئیس سازمان صنایع هوایی ایران از برآورد اولیه برنامه پنجم توسعه در زمینه سرمایه‌گذاری ۱۸۹۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در صنعت هوا و فضا، گفت: برای اجرای طرح لیزینگ و بیمه هواپیماهای سبک رایزنی‌هایی با برخی بانکها و بیمه‌های کشور انجام شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) منوچهر منطقی در همایش مشترک تعاون و هوا و فضا با تاکید بر اینکه در سند چشم انداز کشور پیش بینی شده است که ایران به قدرت اول منطقه تبدیل شود، گفت: دستیابی به این مهم بدون توجه به فناوریهای پیشرفته ممکن نخواهد بود.

رئیس سازمان صنایع هوایی ایران اظهار داشت: هم اکنون فناوریهای پیشرفته در برخی کشورها از وزن مناسبی برخوردار است؛ با این حال ایران نسبت به برخی کشورها شرایط مناسب تری دارد.

منطقی با اشاره به اینکه ساخت هواپیما به کشور یک موقعیت منطقه ای و جهانی می دهد، تصریح کرد: خوشبختانه هم اکنون در ایران پایه های مناسبی برای توسعه صنعت هوا و فضا داریم به نحوی که از این طریق می توان ۱۵۰ هزار شغل به صورت تخصصی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه هر یک شغل مستقیم تخصصی در صنعت هوا و فضا می تواند ۳٫۲ شغل غیرمستقیم نیز ایجاد کند، خاطر نشان کرد: در صنعت ساخت موشک ایران در حال حاضر از کشورهای قدرتمند محسوب می شود.

رئیس سازمان صنایع هوایی ایران افزود: در برخی کشورها مانند انگلیس، آلمان، ژاپن، هلند، اسپانیا، سوئد، استرالیا، چک و کانادا صنایع هوا و فضا از عناصر اصلی اقتصاد ملی محسوب می شود. در ایران نیز طرحی در قبل از انقلاب وجود داشته است که ایران را به قطب جهانی در این صنعت تبدیل کند.

به گفته منطقی، هم اکنون ایران در اورهال هواپیما می تواند قطب جهانی باشد به نحوی که در این بخش می توان زنجیره های سازندگان قطعات و زیرمجموعه های هوایی را در ۴ حوزه به کمک تعاونی ها فعال کرد.

وی اظهار داشت: یکی از حمایتهای تعاون و بخش خصوصی در صنعت هوا و فضا می تواند در زمینه تامین مالی در زنجیره هوا و فضا باشد به نحوی که برای دستیابی به استانداردهای اولیه حمایت مالی نیاز است.

به گزارش بنانیوز به نقل از مهر، رئیس سازمان صنایع هوایی ایران تصریح کرد: ایجاد آزمایشگاه های مبنا برای تضمین مرغوبیت و تمرکز مجموع های هوایی در شهرک علم و فناوری و حوزه هوانوردی عمومی می تواند از زمینه های مناسب همکاری بخش تعاون با صنعت هوا و فضا قلمداد شود.

منطقی بیان داشت: هم اکنون ۸۵ مرکز آموزش هوانوردی دارای مجوز فعالیت در کشور داریم که فعالیت ندارند، بنابراین حمایت تعاون در این بخش می تواند راهگشا باشد.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد لیزینگ و بیمه هواپیماهای سبک در کشور، گفت: در این ارتباط با ۲ بانک نیز صحبت شده است. البته بخش تعاون می تواند در زمینه راه اندازی آموزشهای سبک هوانوردی در شهرهای مختلف کشور از این پروژه ها حمایت کند.

وی تصریح کرد: برآورد اولیه برای رشد زمینه های همکاری با بخش خصوصی در برنامه ۵ ساله پنجم توسعه نشان دهنده لزوم حمایت مالی و سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد تومانی این بخش در سال جاری است که این مبلغ در سال ۹۱ معادل ۲۱۰ میلیارد تومان، سال ۹۲ معادل ۳۷۰ میلیارد تومان، سال ۹۳ معادل ۴۶۰ میلیارد تومان و برای سال ۹۴ نیز معادل ۷۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

 

 

    نظرات