تسهیلات جدید دولت برای ۶۰۰ هزار واحد مسکن روستایی

تسهیلات جدید دولت برای ۶۰۰ هزار واحد مسکن روستایی

www.BanaNews.irدولت با هدف مقاوم سازی بناهای روستایی ، بانک مرکزی را موظف کرد تسهیلات بانکی ۶۰۰ هزار واحد مقاوم سازی مسکن روستایی براساس سهمیه به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال به ازای هر واحد در اختیار متقاضیان مقاوم سازی مسکن روستایی قرار دهد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، با تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کارگروه مسکن، بانک مرکزی موظف شد از طریق بانکهای عامل تسهیلات بانکی ۶۰۰ هزار واحد مقاوم سازی مسکن روستایی براساس سهمیه به مبلغ یکصد میلیون ریال به ازای هر واحد در اختیار متقاضیان مقاوم سازی مسکن روستایی قرار دهد.

بر اساس این مصوبه، بانکهای عامل و نحوه توزیع تسهیلات فوق توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین خواهد شد. براساس تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کارگروه مسکن، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور موظف شده است نسبت به صدور گواهی تضمین لازم مبنی بر پیش بینی اصل و سود تسهیلات پرداختی موضوع این تصویب نامه در لایحه بودجه کل کشور اقدام کند.

بانک مرکزی و بانکهای عامل موظف به وصول اقساط و مطالبات ناشی از اعطای تسهیلات موضوع این تصویب نامه بوده و مفاد این بند نافی مسئولیتها و وظایف آنان در این خصوص نیست

 

 

    نظرات