صحبت های بی تعارف شهردار یاسوج/ درخواست مقدم برای فرهنگسازی گردشگری

صحبت های بی تعارف شهردار یاسوج/ درخواست مقدم برای فرهنگسازی گردشگری

شهردار یاسوج با اشاره به وجود ظرفیت های پایتخت طبیعت ایران برای جذب گردشگر، گفت: عدم رعایت اصول گردشگری به چهره زیبای شهر یاسوج آسیب می زند و تنها ماحصل ورود حجم این تعداد مسافر تولید زباله است.

به گزارش روابط عمومی، نستهن مقدم در گفتگوی زنده تلویزیونی شبکه دنا،اظهار داشت: صدا و سیما مثل اینکه کمین زده است که کسی که پوست هندوانه یا زباله ای را پرت کند تا از آن گزارشی تهیه کند.

شهردار یاسوج افزود: دکمه کامپیوتر نیست که با فشار دادن آن همه پلاستیک ها یک مرتبه از روی زمین محو شوند.

وی با اشاره به تعطیلات عید فطر، عنوان کرد: در این ایام ۴ برابر تولید زباله داشتیم و این تنها هنر گردشگر ما بود.

وی تاکید کرد: شهرداری و میراث فرهنگی از حضور گردشگران در یاسوج هیچگونه عایدی مالی و نقدی نداشتند.

مقدم بیان کرد: بی تعارف بگویم قرار نیست پارک ما به زیرانداز و حصیر گردشگر تبدیل شود که اگر گردشگر را از چمن ها و پارک ها به بیرون هدایت کردیم فورا سوژه برای نقد از سوی صدا و سیما باشیم.

وی ابراز کرد: به عنوان مثال در کلان شهر تهران به محض اینکه پا را از جدول به سمت چمن می گذارین کسی با سوت اخطار داده و شما را از حضور بر روی چمن منع می کند.

مقدم عنوان کرد: ولی اینجا در چمن ما گردشگر به راحتی آتش روشن می کند و همه جنوبی ها هم که اهل درست کردن کباب هستند.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه چرا برای نگهداری از چمن ها نگهبان اختیار نمی کنید، گفت: من نمی توانم به اندازه ۶۰۰ هزار نفر مامور بگذارم و این وظیفه رسانه ملی و سایر رسانه هاست که در این خصوص فرهنگ سازی کنند که هدف گردشگر از آمدن به این منطقه و سوغاتیش پس از ترک این استان چیست؟آیا فقط می خواهند زباله تولید کنند؟

شهردار یاسوج تاکید کرد: این مسئله یک زنگ خطر برای شهر یاسوج است که همین استقبال گردشگر و اجرای این برنامه ها می تواند فرصت ها را به تهدید تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از زیرساخت های اصلی برای جذب گردشگر احداث هتل است، گفت: در دو سمت حاشیه پل بشار تا پل مختار ظرفیت ایجاد ۱۰ هتل وجود دارد و قطعا هم این هتل ها باید از مسافر پر شود.

مقدم عنوان کرد: زمانی که گردشگر از مناظر طبیعی یاسوج،سایه و آب سرد آبشار استفاده کرد و لذت برد دیگر قرار نیست که آنجا اسکان پیدا کند.

وی با بیان اینکه پارکینگ آبشار یاسوج ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ خودرو را دارد، اظهار داشت: در روزهای تعطیل ما تا ۳ هزار خودرو را در آبشار اجازه ورود دادیم.

مقدم افزود: علی رغم اینکه پلیس راهور تمام مسیرهای ابوذر، ارم و جاده اصلی مسیر امامزاده عبدالله (ع) را مسدود کرده بود باز هم گردشگران به دنبال راه هایی بودند که از کجا خودشان را به ازدحام آبشار برسانند.

وی با اشاره به مصاحبه صدا و سیما با گردشگران و گلایه آنها از نبود پل، گفت: ما به تعداد لازم پل داریم و زمانی در فرمانداری بویراحمد دغدغه نبود سرویس بهداشتی بود اکنون ما ۳۷۲ سرویس بهداشتی لوکس داریم.

شهردار یاسوج با انتقاد از انعکاس وارونه صدا و سیما از وضعیت مدیریت تفرجگاه های این شهر، گفت: جایز و منصفانه نیست امروز که چند روز از فصل بهار مانده صدا و سیما تصویر پاییز و زمستان این تفرجگاه ها را پخش کند.

وی افزود: سرویس بهداشتی که دو روز قبل از عید فطر وارد مدار کردیم تجهیزات آن ازجمله شیرآب، کابل برق و .. یک شب بعد به سرقت رفت و سریعا هم جایگزین کردیم.

شهردار یاسوج تاکید کرد: باید در این خصوص فرهنگ سازی شود و در حوزه کنترل آسیب ها ورود کنیم.

وی گفت: به عنوان مثال یک گردشگر فاقد مکانی برای اسکان بود و پرسنل شهرداری سکوی مدیریت را در اختیارش گذاشتند چرا این موارد پخش نمی شود؟

مقدم بیان کرد: آیا رسانه تشکر مردم از دستگاه های اجرایی از جمله نیروی انتظامی، شهرداری و.. را هم پخش می کند؟، اگر رسانه اینگونه پیش برود دیگر طرفتان آن خادم زحمتکشی است که روزانه باید صدها بار قامتش خم شود و زباله جمع کند.

وی گفت: رسانه ها فیلم شهروند یا مسافری که زباله خود را در خیابان و پارک پرت می کند را نیز به مردم نشان دهد..

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یاسوج

    منبع خبر

    شهرداری یاسوج

    شهرداری یاسوج یک شهرداری در شهر یاسوج می باشد

      نظرات