دعوت مدیران لرستانی به چالش با ویلچر

دعوت مدیران لرستانی به چالش با ویلچر

دعوت مدیران لرستانی به چالش با ویلچر

دبیرخانه مناسب سازی بهزیستی لرستان با توجه به فرارسیدن هفته بهزیستی، مدیران استان را به چالش با ویلچر دعوت کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای شهر الشتر و به نقل از ایرنا، "الهام ناظری" مسئول دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب سازی بهزیستی لرستان گفت: با توجه به اینکه تعدادی از مخاطبان ادارات و سازمانهای دولتی، افراد معلول، کم توان و سالمندان هستند به مدیران پیشنهاد می شود از درب ورودی محل کار تا دفتر خود را با ویلچر طی کرده و در نهایت با قرارگرفتن در شرایط جامعه ی هدف مناسب سازی، به عملکرد خود در این راستا نمره دهند.

وی تصریح کرد: در صورت اعلام آمادگی هر دستگاه، ویلچر توسط سازمان بهزیستی در اختیار مدیران قرار می گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان نیز این چالش را اقدام مثبتی در راستای فرهنگ سازی دانست و گفت: این حرکت به نوعی احترام به قشر معلول و کم توان جامعه است چراکه برای درک هرچه بهتر مشکلات آنان، باید در شرایط قرار گرفت.

احمد مرادپور از شرکت در چالش ویلچر استقبال کرد و افزود: مشکلات اعتباری، عدم اعتقاد قلبی مدیران و قدمت بالای ساختمان های اداری از اصلی ترین موانع اجرای مصوبات مناسب سازی است.

وی ادامه داد: قدیمی بودن ساختمان ها، شرایط را برای اجرای اصلاحات مناسب سازی تا حدودی سخت کرده که همین امر موجب نارضایتی جامعه ی هدف شده است.

وی گفت: نظام مهندسی نیز در این زمینه ضعیف عمل کرده و در ساختمان های تحت نظارت، توجه چندانی به مقوله مناسب سازی نداشته است.

۵۰ هزار معلول تحت حمایت بهزیستی استان هستند که با احتساب سهم ۱۰ درصدی سالمندان از جمعیت استان و کودکان و افراد کم توان اما میزان مناسب سازی دستگاه های دولتی هفت درصد است که باید دید با توجه به این شرایط، چه تعداد از مدیران حاضر به شرکت در چالش ویلچر هستند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری الشتر

    منبع خبر

    شهرداری الشتر

    شهرداری الشتر

    شهرداری الشتر یک شهرداری در شهر الشتر می باشد

      نظرات