زلزله هرسین را لرزاند

زلزله هرسین را لرزاند

www.BanaNews.irبامداد سه شنبه زلزله ای به قدرت ۳٫۵ ریشتر در شهرستان هرسین استان کرمانشاه رخ داد که این زمین لرزه شهرستان دلفان استان لرستان را نیز لرزاند و مردم این شهرستان شب را در خیابانها سر کردند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، زمین لرزه ای امروز - سه شنبه - همزمان با ساعت ۴۹ دقیقه بامداد در استان کرمانشاه رخ داد که کانون این زمین لرزه در شهرستان هرسین کرمانشاه قرار داشت. این زمین لرزه علی رغم شدت ۳٫۵ ریشتری خود دیگر شهرستانهای همجوار از جمله الشتر و دلفان در استان لرستان را نیز تکان داد و موجب شد که مردم با وحشت خانه های خود را ترک کنند.

بنابر این گزارش مردم شهرستان دلفان شب گذشته چند ساعتی در کوچه و خیابانها به سر کردند و پس از اطمینان از اینکه اتفاقی رخ نخواهد داد به خانه های خود برگشتند.

مدیرکل ستاد حوادث غیرمترقبه استان لرستان در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه کانون زلزله رخ داده در شب گذشته شهرستان هرسین در استان کرمانشاه بوده است، بیان داشت: این زلزله در دو شهرستان الشتر و دلفان لرستان نیز احساس شد.

رضا آریایی زمان این زلزله را ۴۹ دقیقه بامداد ذکر کرد و بیان داشت: این زلزله موجب شد که مردم به دلیل وحشتی که از احتمال رخ دادن زلزله های دیگر داشتند چند ساعتی از شب را بیرون از خانه سپری کنند.

وی یادآور شد: خوشبختانه مطابق پیگیری انجام شده زلزله رخ داده نه تنها در شهرستانهای استان لرستان بلکه در خود شهرستان هرسین نیز خسارتی به دنبال نداشته است.

مدیر کل ستاد حوادث غیرمترقبه استان لرستان با یادآوری اینکه شهرستان دلفان دارای گسل شاخصی نمی باشد، بیان داشت: ولی دیگر گسلهای موجود در خاک لرستان از جمله گسل سیلاخور و برخی گسلهای کرمانشاه می تواند این شهرستان را تحت تاثیر قرار دهد.

 

 

    نظرات