با هدف خودشناسی بهتر و درک نقاط قوت و ضعف شخصی در زندگی و خانواده...

کارگاه آموزشی «آسیب شناسی ازدواج و خانواده» با هدف خودشناسی بهتر و درک نقاط قوت و ضعف شخصی در زندگی به همت امور زنان و خانواده و با همکاری امور فرهنگی شرکت، در سالن جلسات شرکت آب منطقه ای کردستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، با توجه به قرار گرفتن در ایام دهه مبارک کرامت و ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و روز ملی دختران، کارگاه آموزشی «آسیب شناسی ازدواج و خانواده» با هدف خودشناسی بهتر و درک نقاط قوت و ضعف شخصی در زندگی مشترک، امروز ۱۳ تیر ماه با حضور آرش آریانژاد سرپرست منابع انسانی، مالی و پشتیبانی، بشرا سروش مشاور امور زنان و خانواده شرکت آب منطقه ای کردستان و دکتر نقشبندی مشاورخانواده و مدرس علوم تربیتی در سالن جلسات این شرکت برگزار گردید.

آریانژاد ضمن تبریک ایام مبارک دهه کرامت و روز دختر با تشریح آسیب‌شناسی ازدواج در بحث ارتباط و تعامل دوسویه بین زوجین و درک متقابل و همدلی بین آنها پرداخت و گفت: امروزه خانواده ها درگیر مشکلات ارتباطی، عاطفی و روحی فراوان در محیط خانواده می باشند و عواملی چون دروغ‌گویی، کمبود محبت، تظاهر، تنوع‌طلبی، مسایل اقتصادی و ... را مهم‌ترین چالش‌های پیش روی خانواده‌ها دانست، افزود: این عوامل مانعی برای دستیابی به خانواده سالم، با نشاط و موفق است .

نقشبندی مدرس کارگاه مزبور، شاخص‌های مهم و ضروری برای شکل‌گیری و استمرار یک خانواده‌ موفق را در چهار عامل؛ شناسایی نقاط ضعف و قوت، آگاهی از حق و حقوق زوجین و مسئولیت‌هایی که حین زندگی مشترک برای زوجین ضروری می‌باشد دانست .

وی یادآور شد: مواردی از قبیل، خود مسئولیتی و عشق، بیان احساسات، ورزش و تحرک جسمی، نوع تغذیه، صمیمیت و تفکر باعث سلامت روح و روان و ایجاد انگیزه برای ایجاد زندگی سالم و شاداب می‌شود .

مشاور امور زنان و خانواده شرکت آب منطقه ای کردستان در این کارگاه گفت: خانواده به عنوان کوچک‌ترین نهاد اجتماعی، آسیب‌پذیرترین گروه در برابر آسیب های اجتماعی است و بیشتر مسائل و مشکلات هم ابتدا در خانواده بروز پیدا می کند و در صورت برخورد ناصحیح با آنها به درون جامعه رسوخ می کند و در این شرایط دیگر نمی توان به راحتی مشکلات و آسیب ها را کنترل کرد .

وی تصریح کرد: باتوجه به شرایط امروز جامعه، افزایش بی رویه طلاق، مشکلات و تغییر ساختار خانواده ها، نوع آسیب هایی که خانواده و والدین با آن مواجه هستند نیز متفاوت شده است .

سروش افزود: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی آگاهی‌بخشی به بانوان شرکت و خانواده ها در رابطه با مهارت های مرتبط با سبک زندگی، توسعه و تقویت فرهنگ استفاده از مشاوره است .

در پایان پرسش وپاسخ از سوی شرکت کنندگان انجام پذیرفت.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای كردستان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای كردستان

    شركت آب منطقه‌ای كردستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات