حمایت مراجع قضائی در برخورد با متخلفان آبی

دیدار مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان با دادستان دادسرای عمومی و انقلاب سمنان به منظور ارائه گزارش تفصیلی از وضعیت منابع آب استان و همچنین اعلام مشکلات و چالشهای موجود در حوزه صنعت آب استان برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای سمنان ، ایرج حیدریان با اشاره به وضعیت منابع آبی استان و برداشت های بی رویه توسط متخلفین در حوزه آب استان که موجب افت شدید سفره های آب زیرزمینی گردیده ، در خصوص استفاده بهینه و پایدار و نیز برداشت مدیریت شده و محدود از منابع آب زیرزمینی و همچنین به منظور ایجاد وحدت رویه در اظهار نظرهای کارشناسی و بالمال تصمیمات و احکام قضائی مواردی را مطرح نمودند .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان با تقدیر از همکاری موثر و مسئولین دستگاه قضائی در برخورد جدی با متخلفان منابع آب و همچنین متجاوزین به حریم و بستر رودخانه ها در استان سمنان ، اظهار امیدواری کرد : با همکاری و مشارکت تنگاتنگ دستگاه قضائی به مرور زمان شاهد رفع بحران کم آبی و همچنین رفع تصرفات حریم و بستر رودخانه ها در استان باشیم .

محمد شریف ابراهیمی دادستان دادسرای عمومی وانقلاب سمنان در ابتدای این دیدار با اشاره به رشد روز افزون جمعیت و توسعه شهری گفت : این تغییرات سبب افزایش روند تجاوز به بستر و حریم رودخانه ها در برخی نقاط استان و حتی کشور شده است .

ابراهیمی افزود : با توجه به روند توسعه کشور حفاظت از منابع آبی ضرورتی اجتناب ناپذیر است ، و در همین راستا ، تعیین حد و حریم و بستر رودخانه ها و حتی المقدور صدور سند مالکیت جهت اراضی بستر رودخانه ها ، امکان حفاظت در برابر هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز را فراهم می کند .

دادستان مرکز سمنان همچنین بر ضرورت تداوم و استمرار تعامل ، همکاری و هماهنگی مستمر قضات و مسئولین قضائی و پرسنل پرتلاش و خدوم نیروی انتظامی با مامورین و کارکنان شرکت آب منطقه ای و بالاخص مامورین موضوع ماده ۳۰ قانون توزیع عادلانه آب جهت جلوگیری و ممانعت از تخلفات تاکید نمودند .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای سمنان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای سمنان

    شركت آب منطقه‌ای سمنان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات