نشست تخصصی انتقال تجربیات، چالش ها و پیشنهادات مدیریت بحران در...

در راستای انتقال درس‌آموخته‌ها و تجربیات مدیریت بحران در سیلاب‌ها و بررسی چالش‌ها، ارائه راهکارها و پیشنهادات، نشست تخصصی انتقال تجربیات، چالش‎ها و پیشنهادات مدیریت بحران در سیلاب‌های بهار ۱۳۹۸ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، در این نشست که با حضور معاونت حفاظت و بهره‌برداری، مدیران و کارشناسان حوزه‌های مهندسی رودخانه ها، امورهای منابع آب مشهد و شهرستانها، دفتر فنی، دفتر مطالعات و روابط عمومی و توسط گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل برگزار گردید؛ شرکت‌کنندگان نظرات و تجربیات خود را در سیلاب های سال جاری به اشتراک گذاشتند.

در ابتدای جلسه محمد زنگوئی به ارائه اهداف و دستور کار جلسه پرداخت و سپس مهندس نعمت نژاد، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت با تاکید بر تشکیل این چنین جلساتی گفت: سیل از مهمترین حوادث قهری طبیعت در جهان محسوب می شود که به دلیل شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی خراسان رضوی، حجم کمی از بارش های تجمعی می تواند بصورت سیل ظاهر شود و صدمات جبران ناپذیری را به تاسیسات، راه ها، خانه ها و اراضی زراعی- کشاورزی وارد کند.

نعمت نژاد افزود: اجرای برنامه های عملیاتی مدیریت بحران و ساماندهی رودخانه ها بایستی بر اساس بودجه های مربوطه با جدیت پیگیری و انجام گردد. همچنین ایشان بر پیاده سازی نظامنامه سیلاب در غالب کارت هدف و فرم های ایزو و ابلاغ  آن به واحدهای ذیربط برای اجرا تاکید کرد.

در ادامه مدیر و کارشناسان دفتر مهندسی رودخانه ها و مدیران امور شهرستان ها ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در سیلاب های سال جاری، تجربیات و نظرات کارشناسی خود را در این مورد به بحث و تبادل نظر گذاشتند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات