امام جمعه تبریز : صرفه جویی در مصرف آب واجب و ضروری است.

امام جمعه تبریز : صرفه جویی در مصرف آب واجب و ضروری است.

حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم در دیدار جمعی از مدیران و معاونان شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی و نمایندگان تشکل های مردم نهاد فعال در زمینه کاهش مصرف آب افزود : با توجه به شیرین بودن حدود ۲ ونیم درصد از منابع آبی دنیا جلوگیری از هدر رفت این منابع وظیفه همگانی است.
وی با تاکید بر مصرف درست و بهینه آب اظهار داشت : با وجود برخورداری ایران از منابع آبی فراوان ، قرار گرفتن در کمربند خشک و نیمه خشک موجب بروز مشکلاتی در حوزه آب می شود بنابراین این موضوع ضرورت صرفه جویی در مصرف آب را دو جندان می کند.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه زندگی همه جانداران وابسته به آب است ، گفت : نباید به بهانه وضو گرفتن ، مسواک زدن و استحمام در مصرف آب زیاده روی کرد و برای جلوگیری از هدر رفت آب نیز باید فرسودگی شبکه آبرسانی شهری و روستایی را بر طرف کرد.



حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد : قطر کم لوله های شبکه آب شهری موجب افت شدید فشار آب و ترکیدگی های مکرر لوله های آب در تبریز و دیگر شهرهای استان می شود و این مساله موجب هدر رفت حجم بالایی از آب آشامیدنی می شود که باید در این زمینه نیز اقدام اساسی انجام شود. وی با اشاره به قدمت بیش از ۲۰ ساله لوله های آب در برخی از مناطق تبریز بر نوسازی خطوط انتقال آب برای جلوگیری از ترکیدگی و هدر رفت آب تاکید کرد.
در این دیدار علیرضا ایمانلو مدیر عامل آب و فاضلاب شهری و روستایی نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت های این شرکت ، بر تداوم وضعیت کمی و کیفی آب آشامیدنی استان تاکید کرد و گفت : برای جلوگیری از کاهش وضعیت کمی و کیفی آب استان در سال های آتی بایستی برنامه ریزی های لازم انجام گیرد و راهکارهای لازم پیش بینی و پیگیری گردد.
وی گفت : بهینه سازی و تغییر الگوی مصرف در بخش آب شرب استان همواره تاکید بوده و این شرکت خود را ملزم به اتخاذ تمهیدات و برنامه ریزی برای استفاده درست آب شرکت توسط مشترکین کرده است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان شرقی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان شرقی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان شرقی یک شرکت در شهر تبریز می باشد

      نظرات