رونمایی از سیستم ویدئو کنفرانس در شرکت توزیع نیروی برق استان کرمان

رونمایی از سیستم ویدئو کنفرانس در شرکت توزیع نیروی برق استان کرمان

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، این آئین با حضور معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، رئیس گروه نوسازی اداری و مدیریت عملکرد  سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیر عامل، معاونین و مدیران این شرکت در ۲۳ تیر ماه سال جاری برگزار گردید.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان نیز در این نشست به برخی از اقدامات انجام شده در شرکت اشاره نمود و در خصوص برنامه استراتژیک گفت: برنامه استراتژیک این شرکت با رویکردهایی مانند کاهش انرژی توزیع نشده بار، وصول مطالبات، کاهش تلفات و کاهش مراجعه حضوری طرح ریزی شده و تا سطح فعالیت انجام شده است.

وی به تعداد روستاهای برق دار شده اشاره نمود و گفت: از سال ۹۲ تا کنون شرکت توانسته است تعداد ۴۳۷ روستا را برق دار کند که در این زمینه مقام دوم را در بین شرکت های توزیع دارد.

وی افزود: این شرکت همچنین توانسته ۳۳روستای تحت حوزه عملیاتی خود را با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر خورشیدی برق دار کند که مقام اول را در کشور از آن خود کرده است و  تا این زمان ۱۰۹۸ نیروگاه با ظرفیت ۵.۷ مگاوات به شبکه متصل شده است.

مدیر عامل برق جنوب استان کرمان به راه اندازی نرم افزار اتوماسیونSCADA در شرکت اشاره نمود و گفت: ما با استفاده از آن می توانیم پیک بار هر شهرستان و حتی هر منطقه را بصورت آنلاین مشاهده، پایش و کنترل نماییم ضمن آنکه اطلاعات بیش از هفت دستگاه سکسیونر و ریکلوزر که قابلیت کنترل از راه دور را دارند، در این سیستم ثبت شده است.

مهدوی نیا با بیان اینکه قبوض کاغذی برق از اول تیرماه سال جاری به طور کامل حذف گردیدند، خاطرنشان کرد: مشترکین می توانند با استفاده از اپلیکیشن، پورتال و سامانه پیامکی ۲۰۰۰۰۸۰۰۰قبض برق خود را مشاهده و پرداخت نماند.

وی همچنین اظهار کرد: ۵۴۴۰ کنتور فهام برای مشترکین تحت حوزه عملیاتی شرکت نصب شده است به طوری که تمامی ادارات دارای کنتور هوشمند می باشند و بصورت روزانه پایش و در صورت مصرف بیش از اندازه به آنها هشدار داده می شود و همچنین برای مشترکین کشاورزی و صنعتی نیز امکان پایش و کنترل مصرف ایشان توسط این کنتورها میسر شده است.

وی با بیان اینکه شرکت بیش از ۱۳۸۰۰تیر برق را مقاوم سازی کرده است، گفت: با انجام این کار توانسته ایم میزان خسارت وارده به شبکه های برق را به میزان قابل ملاحظه ای کم نماییم به طوری که در فصل بهار که سیل مناطق جنوبی را در بر گرفت کل خسارت این شرکت هفت میلیون و ششصد هزار تومان شد.

در ادامه یزدانی مدیر دفتر فناوری و اطلاعات شرکت به نصب و راه اندازی نرم افزار Skype اشاره نمود و گفت: نرم افزار Skype ویدیو کنفرانس در ۱۶ شهرستان و ۴ دفتر در ستاد شرکت، توسط همکاران خبره دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت و با هزینه ای کمتر از  ۳۵ میلیون تومان راه اندازی شده است و از زمان اجرای این نرم افزار سرعت و کیفیت ارتباط ما با شهرستان های تحت پوشش را بالا رفته است.

وی مزیت های این طرح را برشمرد و گفت: کم شدن ترددها و افزایش ضریب ایمنی در حفظ سرمایه انسانی، کاهش آلایندگی های زیست محیطی ، حضور حداکثری کارکنان در محل کار و کاهش هزینه و اتلاف وقت همکاران در ترددهای جاده ای، برگزاری جلسات منظم و ایجاد بستری مناسب برای انجام آموزش غیرحضوری و تبادل اطلاعات از جمله مزایای نرم افزار مذکور   می باشد.

وحیدی، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان  کرمان، در این نشست ضمن قدردانی از عملکرد خوب شرکت خاطرنشان کرد: شرکت های توزیع وظیفه خطیر خدمت برق راسانی به مردم را بر عهده دارند و رضایتمندی مردم از صنعت برق نمایانگر اقدامات خوب شرکت می باشد.

وحیدی از راه اندازی سامانه خدمات دولت به بازرگانان و متقاضیان فضای کسب و کارخبر داد و افزود: طرح مذکور در حال آماده سازی است و طرح ریزی پایه آن انجام شده و امیدواریم بتوانیم به زودی فرایندهای مشترک را تهیه و در این سامانه جایگذاری نمائیم.

ابراهیمی رئیس گروه نوسازی اداری و مدیریت عملکرد سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز در این نشست بیان کرد: راه های ارتباطی بین مشترک و شرکت توزیع برق بایستی به صورت دو طرفه باشد تا مشترکین بتوانند پیشنهادات و یا مشکلات خود را بازگو نمایند که این مهم منجر به افزایش اعتماد مردمی خواهد شد.

در این مراسم آخرین وضعیت حذف کاغذی قبوض در مدیریت های برق شهرستان به صورت ویدئو کنفرانس مورد بررسی قرار گرفت و مدیران برق گزارش عملکرد خود را ارائه نمودند.

شایان ذکر است مدعوین از اتاق کنترل و مرکز دیسپاچینگ بازدید نمودند و تعدادی از مدیران در خصوص شیوه کارکرد نرم افزار های این بخش از جمله نرم افزار اسکادا و همچنین نحوه کنترل و پایش به هنگام بار مشترکین توضیحاتی را ارائه نمودند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان کرمان (جنوب)

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان کرمان (جنوب)

    شرکت توزیع نیروی برق استان کرمان (جنوب)

    شرکت توزیع نیروی برق استان کرمان (جنوب) یک شرکت در شهر کرمان می باشد

      نظرات