بهره برداری از پروژه های عمرانی و مسکن مهر خراسان شمالی با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی

همزمان با سفر هیات دولت به استان خراسان شمالی از پروژه های عمرانی و مسکن مهر استان با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی بهره برداری شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خراسان شمالی، مراسم افتتاحیه با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیر کل راه و شهرسازی استان، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان و مدیران دستگاههای تابعه و جمعی از مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در محل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مانه و سملقان برگزار شد.

وزیر راه و شهرسازی در این جلسه گفت: زیر ساخت های حمل و نقل و ایمنی را با حداکثر استقرار الزامات استاندارد فراهم کنیم تا مردم بتوانند سفرهای ایمنی داشته باشند در همین راستا اولویت ما در استان خراسان شمالی اتمام عملیات بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان تا پایان دولت دوازدهم است.

مهندس اسلامی اظهار کرد: اجرای راه آهن بجنورد گرگان مشهد نیز باید به صورت فایناس در دستور کار قرار گیرد تا مردم این استان از قطار بهره مند شوند.

وی افزود : بهسازی و بازآفرینی شهری بافت های فرسوده و احداث خانه های مسکونی باید در دستور کار قرار گیرد تا نیاز مسکن در این استان برطرف شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه احداث راههای روستایی در اولویت قرار دارد، گفت: احداث ۱۷۷ کیلومتر راه روستایی که در سفر قبلی رئیس جمهور به استان خراسان شمالی مصوب شده بود ۱۰۰ کیلومتر آن اجرایی شده و احداث مابقی آن نیز تا باید در دستور کار قرار گیرد.

علیرضا مصطفی زاده، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در مراسم افتتاحیه گفت : ۷۰ کیلومتر بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان با ۱۳۷ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسیده و اتمام مابقی پروژه به ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در این سفر رئیس جمهور اتمام این پروژه را تا پایان دولت دوازدهم تعهد کرد.

مصطفی زاده با اشاره به اینکه این تصور که تصادفاتی که در استان اتفاق می افتد به ایمنی راهها مربوط است، اظهار داشت: بر اساس تحقیقات انجام شده ۹۰ درصد رانندگانی که در تصادفات فوت کردند تحصیلات دیپلم یا زیر دیپلم دارند پس نباید در همه تصادفات ایمن نبودن راهها را مطرح کرد.

وی با بیان اینکه در استان هزار هکتار مطالعات بافت های ناکارآمد را داریم ، افزود : در این حوزه از سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان اعتبارات حوزه بازآفرینی ابلاغ شد که ۸ میلیارد تومان آن جذب شد و تاکنون جهت بهسازی معابر و پارک های عمومی و ۸۰ واحد تسهیلات حوزه بازآفرینی استفاده شده است.

مصطفی زاده خاطر نشان کرد: تاکنون ۱۰ میلیارد تومان در این حوزه هزینه شده که امیدواریم مابقی اعتبارات را بتوانیم در سال جاری جذب کنیم.

وی به افتتاح ۴۰۸ واحد مسکن مهر نیز اشاره کرد و گفت : در حال حاضر ۲۴ هزار واحد مسکن مهر در استان داریم که از این تعداد ۱۹ هزار واحد افتتاح و ۴ هزار واحد باقی مانده است که هزار واحد آن در هفته دولت و مابقی آن در دهه فجر سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی بیان کرد: طبق مطالعات آماری مسکن طی دهه های گذشته در افق ۱۴۰۰ ، ۲۹ هزار واحد مسکن شهری و ۲۲ هزار واحد مسکن روستایی برآورد شده که با درنظر گرفتن ۵۰ درصد تخریب و نوسازی تا پایان سال، ۲۵۰۰ واحد به صورت سراسری آگهی شده و به صورت مشارکتی احداث می شود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی یک انجمن در شهر بجنورد می باشد

    نظرات