مشکلات جاده های مواصلاتی شمال استان بررسی شد

مشکلات جاده های مواصلاتی شمال استان بررسی شد

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه ای که با حضور رییس دادگستری استان، معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان، دادستان مرکز استان، فرمانداران شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار و جعمی از مدیران کل و مسولین استانی و شهرستانی، مسایل و مشکلات جاده های مواصلاتی شمال استان در سالن جلسه دادگستری شهرستان پارس آباد  برگزار شد، رئیس کل دادگستری استان ترویج و آموزش فرهنگ صحیح رانندگی و رعایت قوانین و مقررات در کنار ایمن سازی جاده ها را از راهکار های موثر در کاهش میزان تصادفات جاده ای دانست.

عتباتی از اتخاذ اقدامات جدی دستگاه قضایی در برخورد با رانندگان حادثه خیز به ویژه در محورهای مواصلاتی شمال استان خبر داد.

در ادامه این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به اقدامات انجام گرفته اشاره و افزود: در چند سال اخیر به منظور جذب ردیف ملی ، مطالعات امکان سنجی در۴۵۰ کیلومتر از محورها آغاز شد و امروز توانستیم با همت و تلاش مجموعه راه و شهرسازی استان اردبیل و پیگیری های مکرر استاندار اردبیل  و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ،  وزارت راه و شهرسازی را متقاعد کنیم که تمامی راه‌های شریانی استان نیازمند احداث بزرگراه است و این اتفاق مهم بالاخره امسال در سطح استان محقق گردید .

حیدری با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در ۲ سال اخیر گفت:  اکثر راه‌های مواصلاتی استان از ردیف اعتبار ملی برخوردار شده اند و این در حالی است که در چند سال اخیر ، کمتر از ۳۰۰ کیلومتر این منابع ردیف اعتباری ملی به ثبت رسیده بود و درحال حاضرنیز یک هزار و ۵۵۰  کیلومتر از راه‌های شریانی استان اردبیل از ردیف اعتباری ملی برخوردار هستند .

مدیرکل راه وشهرسازی افزود دو سال پیش اعتبارات ملی حوزه راه استان،  ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود خوشبختانه با تلاش شبانه روزی شاهد افزایش این رقم در سالجاری به ۱۵۰ میلیارد تومان هستیم .

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل درخصوص اولویت توزیع اعتبارات راهسازی بر مبنای آمار تردد در جاده‌ها افزود معیار میانگین تردد روزانه در راه ها برای تبدیل به بزرگراه بیش از ۷ هزار خودرو می باشد و برای احداث یک کیلومتر بزرگراه حداقل ۳۰ میلیارد ریال هزینه می خواهد  و استان اردبیل اگر بخواهد تمامی بزرگراه های مورد نیازش را تکمیل کند چیزی در حدود ۴۵۰۰ الی ۵۰۰۰ میلیارد تومان پول نیازدارد .

حیدری به محور پارس آباد به سربند اشاره کرد و گفت:  محورپارس آباد به سربند یکی از نقاطی هست که در آن تصادفات زیادی رخ می دهد در این راستا  اداره کل راه و شهرسازی استان اجرای عملیات پروژه چهارخطه پارس آباد -  سربند به طول ۲۰ کیلومتررا شروع و پروژه در دو قطعه به پیمانکار واگذار و فعال گردید  ولی متاسفانه با وجود تاسیسات شهری در مسیر اجرا ،  سرعت پروژه مطلوب نیست و این کمک و یاری مسولان امر را می طلبد که جابجایی تاسیسات شهری ( آب ، برق و گاز ) را تسریع بدهند .

وی بیان داشت : عمده مشکل ما از بابت ایمنی راهها عدم رعایت سرعت مطمئنه راه هاست و می توانیم در سایه ارتقای سطح آموزش رانندگان و فرهنگ ترافیکی از بروز بسیاری از تصادفات پیشگیری کرد .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات