پیام مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران به مناسبت بیستمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان

پیام مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران به مناسبت بیستمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان تهران : دکتر رضا نگهبان خطاب به اجلاس برگزاری انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی پیامی به شرح ذیل صادر کرده است.

شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان جایگاه خاصی در فرآیند نظارت ، آموزش , اشتغالزایی مهندسان و پاسداشت اصول اخلاق حرفه ای ایفا می کند.

اهداف و وظایف شورای مرکزی که در فصل هشتم قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان آمده است، بهتر می‌تواند نقش، ترکیب و جایگاه این سازمان حرفه‌ای را بیان کند : بررسی مسائل مشترک «نظام‌مهندسی استان‌ها»‌ و «سازمان» , تعیین خط‌مشی‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در چارچوب «قانون» و مقررات و مصوبات هیئت عمومی و ابلاغ آنها، ایجاد زمینه‌های مناسب برای انجام وظایف ارکان «سازمان» از طریق مذاکره و مشاوره با مراجع ملی و محلی در امور برنامه‌ریزی، مدیریت، اجرا و کنترل طرح‌های ساختمانی و شهرسازی ، حل‌وفصل اختلافات نظام‌مهندسی استان‌ها, نظارت بر عملکرد نظام‌ مهندسی استان‌ها و اصلاح خط‌مشی ها از طریق مذاکره و ابلاغ دستورالعمل‌ها، همکاری اجرایی در زمینه تدوین مقررات ملی ساختمان و ترویج و کنترل اجرای آن، تهیه «شناسنامه فنی و ملکی ساختمان‌ها»، برگزاری مسابقات حرفه‌ای و

تخصصی و همکاری با وزارت کار و امور اجتماعی و وزارت کشور و چندین مورد دیگر می بایست به جد پی گیری شود

اما رجحان منافع عمومی , حفظ محیط زیست و میراث فرهنگی , رعایت قانون و ترجیح اصول اخلاقی بر منافع شخصی , رفتار شرافتمندانه و مسولانه توام با امانتداری , رازداری , حسن نیت و انصاف , به کار گرفتن نهایت دقت و دانش فنی در انجام کار حرفه ای وجه متمایز مهندس مسلمان ایرانی است , باید به آموزه های اخلاق اسلامی و حرفه ای بیاندیشیم تا شهروندان به جامعه مهندسین اعتماد کنند و سرمایه اجتماعی رشد یابد.

اکنون بار دیگر ۱۱۳ هزار نفر عضو نظام مهندسی ساختمان استان تهران نگاه به تصمیم گیری و اقدام صحیح این شورا در نشست های آتی آن دارند. آسیب شناسی و شناخت نقاط ضعف و همچنین بررسی فرآیندهای این موضوع اکنون بیش از گذشته احساس می شود . در واقع تکامل در ذات آدمی است پس این تکامل در تکمیل و ارتقای تصمیم گیری ها پیرامون مباحث با اهمیت سازمان نظام مهندسی که با کار و معیشت مهندسان هم سر و کار دارد امری است واجب  , حرفه ای و اخلاقی.

به همین منظور این نشست می تواند پایه گذار همین آسیب شناسیها و رفع موانع و محدودیت ها برای مهندسان مومن سرزمین مان باشد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

    اداره کل راه و شهرسازی استان تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات