اعطای ۱۰۰ هزار فقره وام نوسازی مسکن در بافت های فرسوده

اعطای ۱۰۰ هزار فقره وام نوسازی مسکن در بافت های فرسوده

به گزارش روابط راه و شهرسازی لرستان ، سید محمد پژمان در حاشیه سفر به بروجرد در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در سال جاری به منظور نوسازی واحدها در محلات بافت فرسوده شهری، ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بیان کرد: از محل منابع دولت که در قالب تبصره ۱۸ تامین شده، یک هزار و ۵۰۰  پروژه در دست اجرا و انعقاد قرارداد است و در مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ پروژه نیز در جهت بهبود شرایط زندگی مردم در بافت‌های فرسوده در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: ۴۰میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۹درصد برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت‌های فرسوده اعطا می‌شود که علاوه بر این میزان ۲۰میلیون تومان تسهیلات با سود ۱۸درصد نیز در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیر عامل بازآفرینی شهری گفت: ۲هزار و ۷۰۰ محله در کشور با ۱۴۰هزار هکتار وسعت و ۲۰میلیون نفر جمعیت در محدود بافت فرسوده واقع شده است.

پژمان با اشاره به اینکه هدف از سفر به بروجرد رفع ابهامات پروژه‌های بازآفرینی بافت فرسوده شهر بروجرد است، گفت: در بازدیدی که از پروژه بازآفرینی سه راه جعفری بروجرد داشتیم متوجه شدیم که این نیازمند به یک کار مشاوره دقیق و کامل است و کار انجام شده در حد قابل قبول نبوده است.

وی تصریح کرد: طرح توسعه امامزاده جعفر (ع) و پیاده روسازی سه راه جعفری با انتخاب مشاور و انعقاد قرارداد و برآورد دقیق هزینه‌ها انجام خواهد شد و در مدت کوتاهی طرح این پروژه ها تهیه می شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفت: پیاده رو سازی سه راه جعفری و طرح توسعه امامزاده جعفر (ع) مستلزم همکاری بین دولت و بخش خصوصی و مدیریت شهری است.

پژمان افزود: در این سفر از زمین‌هایی که برای تولید مسکن برای واگذاری به کسانی که در بافت فرسوده خانه‌هایشان تخریب می‌شود بازدید و تصمیمات لازم گرفته شد. امیدواریم بتوانیم در بازه زمانی یک تا دو ماهه تولید مسکن را در این زمین ها آغاز کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مردم برای دست یافتن به رفاه باید مدیریت شهری را حمایت کنند چراکه هر مقدار در شهر هزینه شود به نفع خودشان خواهد بود و منجر به افزایش ثروت خواهد شد.

وی با بیان اینکه تامین اعتبار لازم برای نوسازی بافت‌های فرسوده انجام شده و تسهیلات ارزان قیمت در این راستا ارائه می شود، تصریح کرد: مردم باید از شهرداری پروانه بگیرند و با ثبت نام در سامانه های مربوطه ودیعه مسکن موقت برای دوره ای که می‌خواهند خانه خود را تخلیه دریافت کنند و همچنین می توانند برای ساخت نیز تسهیلات مسکن بگیرند.

معاون وزیر راه وشهرسازی روز گذشته در جریان سفر به بروجرد از طرح توسعه امام زاده جعفر (ع)، مسجد امام (ره)، سه راه جعفری و چند محله این شهر که در بافت فرسوده واقع شده‌اند بازدید کرد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات