هشتمین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی برگزار شد.

هشتمین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی برگزار شد.

سلطانی گفت: ما در کشور ۳۵۰۰ کیلومتر طرح آزاد راهی داریم که در حدود ۲۵۰۰ کیلومتر آن در حال بهره برداری است و ۱۱۰۰ کیلومتر آن اجرایی شده است و در این میان استان ما از سهم به سزایی برخوردار است.

در استان حدود ۵۰۰ کیلومتر طرح آزاد راهی داریم که در حال ساخت است و ۸۵% آن توسط سرمایه گذاران فعال است. ۶۱۷۸ میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری است که ۶۵% این مبلغ را سرمایه گذاران تامین کرده اند.

از آزاد راه های مهم ما در استان می توان به آزاد راه تبریز-سهند، آزاد راه مراغه- هشترود، آزاد راه ارومیه –تبریز اشاره کرد.

در ادمه مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، هواشناسی، آزمایشگاه مکانیک خاک، فرودگاه های آذربایجان، بانک مسکن و اعضای دیگر جلسه به بیان منشکلات و مسائل خود پرداختند.

ارائه خلاصه گزارش مدیریتی از عملکرد و برنامه اجرایی دستگاه های عضو شورا، بررسی روند اجرای دستورات مقام عالی وزارت در سفر اخیر ایشان به استان، گزارش وضعیت اتصالات آزادراه های استان در مناطق درون شهری و برون شهری و راهکارهای پیشنهادی برای حل مشکلات مذکور، گزارشی از وظعیت طرح های بازآفرینی شهری در تبریز و استان، بررسی و تصویب ایجاد خبرگزاری مستقل برای بازتاب اخبار حوزه وزارت راه و شهرسازی در استان آذربایجان شرقی از مطالب مهم طرح شده در این جلسه بود.

طاهرخانی معاون، نماینده ویژه وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید نیز در خصوص مشکلات و مسائل مدیران کل به طور کامل توضیحات خود را ارائه نموده و گفت علی رغم مشکلاتی که اوایل در ادغام دو وزارت خانه به وجود آمده بود و یکی از چالش های مهم پیشرو نیز هماهنگی فعالیت های این دو وزارت خانه است اما با تاکید ویژه وزیر راه و شهرسازی و نظر مثبتی که به برگزاری منظم پایدار جلسات شورا دارند امیدواریم این جلسات به طور منظم و در هر ماه برگزار گردد.

ظاهرخانی با اشاره به این موضوع که بیشتر فعالیت های این وزارت خانه جدا از هم بوده، از طرح موضوعات و چالش ها و برنامه ها در دستور کار این جلسات شورای هماهنگی و بحث و گفتگو در مورد برنامه های ادارات مختلف به جاهای خوبی خواهیم رسید و البته نتیجه مهم آن هم افزایی و پیشبرد فعالیت ها در حوزه راه و شهرسازی خواهد بود.

ایجاد خبرگزاری یا پایگاه خبری مستقل برای بازتاب فعالیت های وزارت راه و شهرسازی در حوزه استان آذربایجان شرقی از مصوبات این جلسه بود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات