«آب» شارژی بخرید

«آب» شارژی بخرید

با ۵۰۰ هزار تومان هزینه، آب را پیش خرید کنید. به دنبال اجرای طرحی در شرکت «آبفا» با نصب کنتورهای هوشمند آب، مشترکین می‌توانند به هر میزان که می‌خواهد آب پیش خرید کنند.

طرحی که به گفته معاون درآمد و امور مشترکین«آبفا» نه تنها به نفع مشترکین است، بلکه برای وزارت نیرو نیز صرفه اقتصادی دارد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد در رابطه با این طرح می‌گوید: «متقاضیان می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های آب و فاضلاب استان تهران اقدام به نصب و راه‌اندازی کنتور هوشمند و دریافت کارت شارژ کنند و از طریق آن آب مصرفی خود را پیش خرید کنند.» «بهرام حیدری» هزینه نصب کنتور و عملیاتی کردن آن را ۵۰۰ هزار تومان اعلام و تصریح کرد: «این هزینه به ازای هر انشعاب است، به عبارت دیگر برای یک ساختمان۱۰ واحدی هزینه نصب ۵۰۰ هزار تومان و در نتیجه هزینه هر واحد ۵۰ هزار تومان می‌شود، در حالی که نتیجه این امر برای مشترکان بسیار به صرفه‌تر است.» وی در رابطه با چگونگی خرید آب ضمن تشبیه این کارت‌ها به کارت‌های شارژ تلفن همراه، گفت:«مشترکان میزان آب مصرفی خود را خریداری و روی کارت شارژ می‌کنند. به طور مثال به میزان ۱۰هزار تومان آب خریداری و کارت را روی دستگاه گذاشته و از آن استفاده می‌کنند.» «حیدری» در خصوص شارژ مجدد آب توضیح داد: «هنگامی که تنها ۱۰ درصد از شارژ باقی مانده باشد، دستگاه به صورت خودکار هشدار می‌دهد و مشترکان می‌توانند مجددا اقدام به شارژ آب کنند.»

وی با بیان اینکه خریداری آب به این طریق، هم اکنون تنها از طریق شرکت‌های آب و فاضلاب استان تهران میسر است، وعده داد:«با توسعه این طرح و افزایش تقاضای مشترکان در آینده، امکان شارژ آب از طریق تمامی دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها میسر خواهد شد.» معاون درآمد و امور مشترکین آب با بیان اینکه همه مشترکین الزامی به استفاده از این کنتورها ندارند، تصریح کرد:«هم‌اکنون این طرح برای مکان‌هایی که به دلایلی صدور قبض برای آنها مشکل است، مثل ساختمان‌های در حال ساخت،آب عمومی مجتمع‌ها و مشترکانی که به طور مثال به دلیل مسافرت، مدت زمان زیادی در منزل حضور ندارند، اجرا می‌شود.»

به گفته وی سایر مشترکان نیز در صورت تمایل می‌توانند اقدام به نصب کنتورها کنند. وی به صرفه بودن نصب این کنتور‌ها را برای همه مشترکین، بسته به میزان و چگونگی مصرف آنها دانست.

«حیدری» کاهش هزینه‌‌ها، مراجعه حضوری افراد به امور مشترکین، رفت‌ و آمدهای شهری و همچنین هزینه‌های مربوط به قرائت کنتور و چاپ و توزیع قبوض آب‌بها را از جمله ویژگی‌های مثبت این طرح عنوان کرد. وی در پایان تصریح کرد:«این سامانه، صرفه‌جویی اقتصادی و اجتماعی بسیاری را برای شرکت آبفا به همراه خواهد داشت.»

 

 

    نظرات