شیوه مدیریت مشارکتی کاشان می‌تواند الگوی مناسبی برای همدان باشد

شیوه مدیریت مشارکتی کاشان می‌تواند الگوی مناسبی برای همدان باشد

رضوان سلماسی، در نشست هم اندیشی اعضای شورای اسلامی شهر همدان با مدیران شهری کاشان، الگوی مدیریت مشارکتی و استفاده از ظرفیت معتمدین محلی را در رفع بسیاری از چالش های مدیریت شهری موثر دانست و گفت: نگرش مبتنی بر این نوع مدیریت یعنی نگاه محله محور و استفاده از توان مردمی در اداره شهر که توسط شهرداری کاشان اجرا می شود، می‌تواند الگوی مناسبی برای مدیران شهر همدان نیز باشد.

وی همچنین از پیشنهاد مدیر گردشگری شهرداری کاشان مبنی بر خواهرخواندگی و برگزاری هفته های فرهنگی مشترک استقبال و بیان کرد: علاوه بر این اتفاقات مشترک فرهنگی، سرمایه گذاری های مشترک نیز می تواند در دستور کار این دو شهر نزدیک از لحاظ فرهنگی و تاریخی قرار گیرد.

مسعود ملکی رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر همدان، در این نشست تپه های سیلک را به تنهایی یک تاریخ خواند و با اشاره به تلاش ها برای حفظ این اصالت و تاریخ گفت: کاشان و مردمانش به این باور رسیده اند که بافت های کهن باید زنده بماند و به مفهوم چندگانه خانه ایرانی به عنوان خانه ای امن پی برده‌اند.

عضو کمیته گردشگری شهرداری و کارشناس معماری سازمان عمران و باز آفرینی همدان نیز با اشاره به اینکه در شهرش بافت های متمرکز تقریبا از دست رفته اند عنوان کرد: بازار قدیمی همدان فقط این تمرکز را دارد و ‌بقیه بیشتر به صورت تک بنا است.

محمدطاهر طاهری، سفر به کاشان را در حقیقت کلاس درسی برای آموختن دانست و گفت: کاشانی ها چندین قدم در مبحث حفظ و مرمت خانه های تاریخی جلوترند و ما نیز امیدواریم با انتقال این تجربیات گامی ارزشمند در این زمینه برداریم.

شایان ذکر است این نشست به میزبانی کاشان و با حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر و فعالان حوزه بافت تاریخی و فرهنگی _ گردشگری همدان و همچنین جمعی از مدیران شهری کاشان برگزار شد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات