توجه به حوزه های علوم انسانی و اجتماعی در فن آوری های نوین

توجه به حوزه های علوم انسانی و اجتماعی در فن آوری های نوین

در دیدار مدیران شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با شهردار اصفهان بر لزوم توجه به حوزه های علوم انسانی در فن آوری های نوین تاکید شد.

قدرت الله نوروزی با بیان اینکه شهرداری اصفهان به دنبال حمایت از شرکت های دانش بنیان است، اظهار کرد: در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان نسل جوان فرهیخته ای وجود دارد که می تواند نقش مهمی را در اداره شهر ایفا کند.

وی ضمن تاکید بر ایجاد تعامل میان شهرداری و شهرک علمی تحقیقاتی برای اداره بهتر شهر، تصریح کرد: از ایجاد این تعامل هم شهرک و هم شهرداری می توانند بهره مند شوند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرک علمی تحقیقانی حتی می تواند در موضوعاتی مانند حقوق شهروندی نیز وارد شده و به ایجاد فن آوری لازم بپردازد، ادامه داد: با توجه به ظرفیتی که این مرکز علمی دارد لازم است ارتباط و تعامل خود را با بخش های دیگر افزایش داده تا دیگر بخش ها نیز بتوانند از فرصت های به وجود آمده استفاده کنند.

وی اضافه کرد: امروزه دیگر برای اداره و مدیریت شهر و کشور تنها نمی توان با ذهن خشک مهندسی عمل کرد بلکه این ذهن باید با مسائل اجتماعی و فرهنگی آمیخته شده و فضایی ایجاد شود تا یک مهندس با درک دقیقی از نیازهای جامعه بتواند استراتژی های دقیقی تدوین کند.

نوروزی با بیان اینکه تحقق چنین موضوعاتی در ایجاد تعاملات و تشکیل گروه های همکار قابل انجام است، افزود: زمانی که یک تولید در شهرک علمی تحقیقاتی رخ می دهد، فرهنگ این تولید نیز باید ایجاد شده و ارزیابی های صحیح علوم اجتماعی برای آن صورت بگیرد. بخش عظیمی از کار مهندسان و پزشکان را بخش های علوم اجتماعی و علوم انسانی می تواند اجرایی کند.

وی با بیان اینکه به عنوان نمونه ظرفیت استفاده مسافران از خط یک قطار شهری بسیار بیش از تعداد فعلی است، تاکید کرد: یکی از علت های این موضوع کم بودن تعداد رام های قطار است، این رام ها از کشور چین تامین می شود که می توان بسیاری از این ها را با استفاده از توان جوانان و شرکت های توانمند داخل کشور تامین کرد.

آمادگی برای پیوند بیشتر شهرک علمی تحقیقاتی با مدیریت شهری

سرپرست شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: رشد شهرک طی سال های گذشته بیشتر به سمت فن آوری های صنعتی، صنایع استان و ... بوده است، این نیاز وجود داشته و حرکتی طبیعی بوده است، ‌با این وجود این شهرک می تواند در ادامه مسیر خود فرصت هایی در موضوعات علوم انسانی و اجتماعی را با حضور اساتید این حوزه ایجاد کند.

جعفر قیصری با بیان اینکه این شهرک سال گذشته برنامه ای مدون در موضوع توسعه فناوری مرتبط با مشاوره در زمینه مسایل جامعه شناسی، روانشناسی و ... با تمرکز بر مسائل دانشجویان تدوین کرد، گفت: طی این مدت متوجه شدیم فناوری های بسیاری برای کمک به مشاوران و روانپزشکان وجود دارد و مردم می توانند با استفاده از این فن آوری ها این خدمات را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه برخی از فن آوری ها نیازمند استفاده از مسائل حقوقی است، ادامه داد: در این زمینه می توان طرح هم پیمایی شهرداری را مثال زد که از طریق شرکت های دانش بنیان می توان به برخی مسائل حقوقی و اجتماعی آن پرداخت.

سرپرست شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: بیشتر نگاه ها در حوزه فناوری به خارج از کشور است در حالیکه شرکت های ایرانی در بسیاری از مسائل می توانند همان خدمات را به شکلی با کیفیت ارائه کنند. برخی مدیران انتظار کیفیت بسیار بالایی از محصولات ایرانی دارند که تفکری هزینه بر برای کشور بوده و باعث می شود اشتغال از بین برود. انتظار می رود شهرداری به عنوان یک کارفرمای بزرگ در زمینه خدمات شهری از دانش شرکت های موجود در کشور و شهرک علمی تحقیقاتی استفاده کند

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات