تقویت نشاط اجتماعی شهروندان اولویت برنامه‌های تابستانی

تقویت نشاط اجتماعی شهروندان اولویت برنامه‌های تابستانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، ابراهیم گشتاسبی‌راد در برنامه تلویزیونی خوشا شیراز به تشریح برنامه‌های اوقات فراغت تابستان با هدف بهره‌برداری هر چه بیشتر شهروندان پرداخت و اظهار کرد: پرورش انسان‌های فرهنگی مهمترین هدف برنامه‌های این سازمان در ایام تابستان است که در قالب ادب و هنر شکل می‌گیرد و سلامت انسان با ورزش نهادینه و تقویت می‌شود.
معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز بیان کرد: شهرداری شیراز برنامه‌های خود را در ۲۴ فرهنگسرا که در تمام نقاط شهر ایجاد شده به شهروندان ارائه می‌کند و آموزش‌های شهروندی که بر مبنای سلامت خانواده و تحکیم بنیان آن تدوین شده در دستور کار برنامه‌های تابستان امسال قرار دارد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه برنامه‌های تابستانه محلات به ارائه خدمات ویژه فرهنگی، هنری، سلامت و روان‌شناسی و اجتماعی در محلات به ویژه محلات در معرض آسیب شیراز می‌پردازد، اظهار کرد: در سرای محله برآفتاب سعدی نیز بازی‌های متفاوت گروهی و فردی با هدف پرورش استعداد و افزایش اعتماد به نفس در کودکان شهرک سعدی به ویژه کودکان محروم از تحصیل انجام می‌شود.
وی بر لزوم توجه بیشتر به دختران به ویژه دختران مناطق کمتر برخوردار تاکید کرد و گفت: جشنواره‌های شاد با محوریت حضور زنان و دختران در باغ‌های خانواده ویژه بانوان با عنوان «دختران صدف» به مناسبت خجسته زاد روز حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد و مسابقه‌ای نیز با عنوان نامه‌ای به دخترم طراحی شد که علاقمندان می‌توانندر در آن شرکت کنند.
گشتاسبی‌راد با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ثبت شیراز به عنوان شهر دوستدار کودک و پایتخت کتاب عنوان کرد: برگزاری تورهای کتابگردی کودکانه با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، مسابقات کتاب شهروندی و جشنواره‌های ادبی و فرهنگی و همچنین برپایی نمایشگاه‌های مختلف کتاب در همین راستا برنامه‌ریزی و پیش‌بینی شده است.
معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز از شهروندان دعوت کرد تا از برنامه‌های جذاب ورزشی در بیش از ۳۰ سالن ورزشی و زمین چمن مصنوعی شهرداری شیراز استفاده کنند و بیان کرد: برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در روزهای گرم تابستان برنامه‌های ورزشی مختلف مانند مسابقات فوتسال محلات شهر، جشنواره و مسابقات فرهنگی ورزشی محلات، مسابقات دوچرخه‌سواری، مسابقات دو شهری همراه با مسیریابی، جشنواره ورزش‌های هیجانی و جشنواره طبیعت و کوهستان برنامه‌ریزی شده است.
گشتاسبی‌راد با اشاره به حضور گسترده شهروندان در ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی بوستان‌های سطح شهر، عنوان کرد: روزانه بیش از ۲ هزار نفر از شهروندان در این ایستگاه‌ها ورزش می‌کنند و با استفاده از تجربیات این مربیان مجرب به تمرین می‌پردازند.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی آوردگاه ارگ در ۶ رشته ورزشی در کنار مجموعه تاریخی ارگ کریمخان، اظهار کرد: این جشنواره با حضور قهرمانان رشته‌های مختلف مانند تکواندو، جودو، ژیمناستیک، پارکور و... توانست مجموعه ارگ کریمخان زند را به شهروندان و گردشگران خارجی معرفی و شور و نشاط و شعف غیر قابل وصفی را در شهروندان ایجاد کند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات