آب خاکستری به کمک منابع آب بوشهر می‌آید

آب خاکستری به کمک منابع آب بوشهر می‌آید

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، "جابر مظفری‌زاده" با بیان اینکه با سرمایه‌گذاری اندک و مدیریت بهینه پساب‌های شهری، در برداشت از حجم عظیمی از منابع آب زیرزمینی صرفه‌جویی خواهد شد، اظهار داشت: طرح مطالعات استفاده از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بوشهر با هدف ساماندهی وضعیت پساب خروجی از این تصفیه‌خانه و ارائه راهکارهای استفاده بهینه از آن در حال انجام است.
وی افزود: حجم ورودی به ایستگاه تصفیه‌خانه فاضلاب بوشهر ۳۸ هزار مترمکعب در روز و خروجی آن دارای EC میانگین ۳۳۸۶ میکروموس بر سانتی‌متر است.
مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به برنامه‌ریزی بلندمدت جهت استفاده از آب خاکستری در استان بوشهر گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده و پس از اتصال شبکه فاصلاب شهرهای عالیشهر و چغادک به این تصفیه‌خانه در افق ۱۴۰۵، حجم ورودی به بیش از ۶۶ هزار مترمکعب در روز خواهد رسید.
مظفری‌زاده افزود: حجم پساب ارسالی به تصفیه‌خانه فوق در افق ۱۴۰۵ به رقم قابل توجه ۲۳ میلیون مترمکعب در سال افزایش خواهد یافت.
مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای بوشهر خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا افق ۱۴۲۰ از پساب تصفیه شده در تغذیه آبخوان، تامین بخشی از حقابه‌های کشاورزی تنگستان، تامین آب فضای سبز شهرهای بوشهر، عالیشهر و چغادک و همچنین مصارف صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود: با توجه به استانداردهای ملی، در حال‌حاضر امکان استفاده از این پساب در فضای سبز شهری وجود نداشته و می‌بایست واحد دوم تصفیه‌خانه احداث شود.
مظفری‌زاده یادآور شد: در حال‌حاضر کسری مخزن سالانه آبخوان‌های استان بوشهر حدود ۳۰ میلیون مترمکعب و پساب موجود در شهر بوشهر به تنهایی حدود ۱۲ میلیون مترمکعب است.
وی افزود: این پساب که بدون استفاده در حاشیه عالیشهر و نهایتا به سمت دریا رها می‌شود، با سرمایه‌گذاری اندک و مدیریت بهینه، پتانسیل عظیمی را برای استفاده در طرح‌های احیا و تعادل‌بخشی آبخوان‌ها و توسعه پایدار استان فراهم می‌کند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات