باحضور نماینده مردم شهرستان شوش در آبفا روستایی خوزستان:بررسی مشکلات پروژه های آبرسانی به روستاهای شهرستان شوش

نماینده مردم شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی در دیدار با سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان با اشاره به لزوم توجه ویژه به وضعیت آب اهالی روستاهای این شهرستان گفت: متاسفانه وضعیت آبرسانی به شهر و روستاهای شوش مطلوب نیست.

سید راضی نوری گفت: پروژه های آبرسانی مشلوش، غلیم و خلیفه حیدر از جمله پروژه هایی است که انتظار می رود در تکمیل و بهره برداری از آن تلاش و توجه ویژه مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: در ایام سیلاب شاهد خسارات متعدد به روستاها بوده ایم که این موضوع نیز بر سایر مشکلات افزوده شده و نیاز است تا با پیگیری های مستمر و تلاش مضاعف و البته نگاه ویژه دولت به این موضوع، مشکلات پیشرو کاهش داده شوند.

نوری بیان کرد: نشست های متعدد با وزیر نیرو، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و سایر مسوولین بلند پایه دولتی و استانی برگزار شده تا مشکلات تامین آب مورد نیاز روستاها کاهش داده شوند اما این نشست ها و قول های داده شده کافی نیست و باید به مرحله عمل برسند.

وی ادامه داد: پیگیری قول ها و مصوبات باید به مرحله اثربخشی و نتیجه ملموس برسد. اثر بخشی پیگیری ها زمانی محقق می شود که شاهد رضایتمندی اهالی روستاها باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه های نیمه تمام در سطح روستاهای شوش اظهار کرد: اتفاقات خوب هم داشته ایم که بعنوان مثال می توان به نصب و راه اندازی دستگاه الکترودیالیز اشاره داشت اما کافی نیست، چراکه آب شهر و روستاهای شهرستان شوش شرایط مناسبی ندارد و باید اعتبار کافی از سوی دولت جهت تکمیل پروژه های آبرسانی روستایی تخصیص داده شود.

نوری ادامه داد: مطالبه گری حلقه مفقوده استان خوزستان است. مطالبه گری و اشراف به حقوق شهروندی از ارکان اصلی توسعه استان و شهرها است که متاسفانه در استان خوزستان آنگونه که باید در این زمینه رشد قابل توجهی نداشته ایم.

نماینده مردم شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با استفاده از تشکل های مردم نهاد، نخبگان، رسانه ها، اساتید دانشگاهی و با بهره گیری و الگو برداری از تجارب و دستاوردهای استان های توسعه یافته می توان بخش زیادی از مشکلات استان را کاهش داد.

در ادامه این نشست سرپرست شرکت آبفا روستایی استان خوزستان با اشاره به عدم وجود منابع مالی متناسب با حجم فعالیت و هزینه های موجود در شرکت گفت: اعتبارات تخصیص داده شده به مجموعه آب و فاضلاب روستایی خوزستان جوابگوی رفع فرسودگی های تاسیسات آبرسانی، تکمیل پروژه ها، تعمیرات و نگهداری و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و آبداران نیست.

عادل حرباوی افزود: روند بنحوی است که متاسفانه برای جبران همه فرسودگی ها و تکمیل پروژه ها سالیان طولانی بگذرد و نتیجه مطلوب و در خور حاصل نشود.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از تاسیسات آبرسانی روستایی در خوزستان دچار فرسودگی هستند گفت: اصلاح و بازسازی و رفع این فرسودگی ها اعتباری افزون بر ۲ هزار میلیارد تومان نیاز دارد که تحقق آن با توجه به وجود هزینه های جاری، تکمیل پروژه ها، تعمیرات و نگهداری و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و آبداران و این شرایط تخصیص اعتبار دور از انتظار است.

حرباوی با اشاره به بودجه ۱۰۰ میلیاردی که سالانه به آبفا روستایی خوزستان تخصیص داده می شود، گفت: این بودجه قبل از آنکه در بازه های زمانی مختلف وارد مجموعه شود، خرج شده و عملا سبب می شود همواره در تنگنای مالی باشیم.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان با بیان اینکه عقب افتادگی پروژه های آبرسانی فشار بر مجموعه را افزایش می دهد، افزود: پروژه کارگزاری خط انتقال آب تاسیسات آبرسانی خلیفه حیدر شهرستان شوش از سال ۹۶ تا کنون انجام نشده که با توجه به تورم بوجود آمده اعتبار اختصاص یافته به آن طی این مدت یک چهارم هزینه ها را هم پوشش نخواهد داد.

حرباوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در راستای افزایش درآمدهای حاصل تولید و فروش آب اظهار کرد:در این شرایط برنامه ریزی ها برای کاهش هزینه ها و افزایش درآمدها می تواند راهگشا باشد.

وی ادامه داد: جمع آوری انشعابات غیر مجاز، وصول مطالبات، افزایش مشترکین غیر خانگی و برگزاری نشست با شوراها، دهیاران و بزرگان روستاها در راستای پرداخت به موقع قبوض آب از جمله اقداماتی است که می تواند در افزایش درآمدها موثر واقع شود و بشکل جدی دنبال می شود.

[if gte mso ۹]> Normal ۰ false false false EN-US X-NONE FA لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان یک شرکت در شهر اهواز می باشد

      نظرات