به کارگیری مجریان ذی‌صلاح در ساخت و سازهای هشت طبقه و بالاتر در خوزستان الزامی شد

به کارگیری مجریان ذی‌صلاح در ساخت و سازهای هشت طبقه و بالاتر در خوزستان الزامی شد


به کارگیری مجریان ذی‌صلاح در ساخت و سازهای هشت طبقه و بالاتر در خوزستان الزامی شد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان از همکاری شهرداری اهواز برای اجرایی شدن ماده چهار قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، گفت: از تاریخ ۲۰ مرداد درج نام مجری ذی‌صلاح در پروانه ساخت ساختمان های هشت سقف و بیشتر یا ساختمان های با مساحت ۲هزار مترمربع و بیشتر، الزامی شد.

به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی کمال دویده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز در این خصوص با مدیران مناطق هشتگانه شهرداری این کلانشهر مکاتبه کرده است، گفت: از این تاریخ ماده ۹ آئین نامه اجرایی این قانون و بند ۱۴-۴-۳ از مبحث دوم مقررات ملی ساختمان اجرایی خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه صدور پروانه ساختمان‌های هشت سقف و بیشتر منوط به درج نام مجری ذی‌صلاح در پروانه ساخت است، افزود: بر اساس ماده ۱۰ آئین نامه اجرایی ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و ماده هفت از فصل سوم مبحث دوم مقررات ملی ساختمان شهرداری‌ها یا سایر مراجع صدور پروانه ساختمان موظف هستند نام و مشخصات مجری که به وسیله صاحب کار معرفی شده و توسط این سازمان کنترل صلاحیت و ظرفیت شده را در پروانه مربوطه قید کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با بیان اینکه مجری می‌بایست نسخه‌ای از قرارداد منعقد شده با صاحب کار را در اختیار شهرداری قرار دهد، خاطرنشان کرد: در صورتی که صاحب کار خود مجری همان کار باشد دیگر نیازی به ارائه قرارداد ندارد.
دویده اضافه کرد: شهرداری کلانشهر اهواز در حال حاضر شرایط لازم را برای اطلاع رسانی در سطح مناطق و هدایت سازندگان ساختمانی به سازمان نظام مهندسی فراهم کرده تا مراحل قانونی جهت اخذ مجوز صلاحیت اجرا شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با اشاره به اینکه مجریان ذی‌صلاح می‌توانند از انجام تخلفات ساختمانی جلوگیری کنند، گفت: این قانون علاوه بر این می‌تواند به ارتقاء ساخت و سازها منجر شود و بخش قابل توجهی از مشکلات را حل کند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات