بررسی فرودگاه پیام با حضور وزرای راه و شهرسازی و ارتباطات و فناوری اطلاعات

بررسی فرودگاه پیام با حضور وزرای راه و شهرسازی و ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح سه شنبه ضمن بازدید از فرودگاه بین المللی پیام که با حضور  وزیر راه و شهرسازی همراه بود، اظهار کرد: با کمک وزارت راه و شهرسازی و صرف انرژی ویژه برای حل مشکلات این فرودگاه دو اقدام اساسی برای تامین امنیت پیام پیگیری شد که بسیار موثر است .

وی با اشاره به افتتاح رادار منطقه‌ای پروازی تهران اشاره و این اقدام را مهم ارزیابی کرد .

محمد جواد آذری جهرمی با اشاره به علامت گذاری ها و اعلام هشدارها در فرودگاه فتح که طبق استانداردهای بین المللی انجام شده، گفت: مشکلات امنیتی فرودگاه پیام که ایراداتی به آن وارد بود به صورت کلی برطرف شده است .

آذری جهرمی با اشاره به توافق دو وزارتخانه راه و ارتباطات در خصوص فرودگاه پیام، گفت: مشکلات حقوقی این فرودگاه در جلسه هیئت دولت مطرح و امیدوارم مصوب شود زیرا وزارت راه نظر مساعدی در خصوص صلاحیتِ داشتن خدمات هوایی در فرودگاه پیام دارد .

وی به برنامه ریزی های انجام شده در خصوص از سر گیری پروازهای مسافری فرودگاه پیام اشاره کرد و گفت: امیدواریم  از چهارشنبه هفته آتی مجدد شاهد از سرگیری پروازهای مسافری این فرودگاه باشیم .

همچنین وزیر راه و شهرسازی صبح سه شنبه در جریان بازدید از فرودگاه بین المللی پیام که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همراه است، اظهار کرد: وزارت ارتباطات از این فرودگاه حمایت ویژه ای دارد به طوری که توسعه فرودگاه رقم خورده است .

محمد اسلامی اضافه کرد : طبق آخرین گزارش سازمان هواپیمایی کشوری برخی نواقص ثبت شد و این سازمان ملاحظاتی داشت که باید مطابق استانداردهای ملی و بین المللی رفع می‌شد .

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه نواقص فرودگاه بین المللی پیام برطرف شده است، گفت: مقرر است وضعیت فعلی این فرودگاه طی گزارشی مکتوب به سازمان هواپیمایی کشور ارسال شود .

اسلامی گفت: سازمان هواپیمایی کشور طبق قوانین و مقررات بین المللی درخواست فرودگاه پیام را کنترل می کند و جوازبهره برداری را ارائه خواهد کرد .

وی ضمن ابراز امیدواری برای از سر گیری پروازهای مسافربری فرودگاه پیام، گفت: با همت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور رادار منطقه ای پروازی تهران در « کوشک بزم» افتتاح شد، این رادار با بُردی که دارد پروازها را از روی باند منطقه تهران تشخیص و مانیتور می کند تا ضریب ایمنی پوشش داده شود .

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری به نزدیکی باند پرواز دو فرودگاه پیام و فتح نیز اشاره کرد و گفت: این مسئله بررسی و با نشانه گذاری روی باند اقدامات مهمی انجام می شود تا تداخلی در فرود پروازها صورت نگیرد، استانداردهای و ضوابط ایمنی لحاظ می شود تا این موارد برطرف شود .

اسلامی با اشاره به اینکه فرودگاه پیام ثروتی بزرگ برای استان البرز است، گفت: امید است با رفع موانع شاهد شکوفایی این ظرفیت باشیم .

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز نیز در حاشیه این بازدید بیان داشت در خصوص راه دسترسی به فرودگاه پیام و مسیر مهرشهر کرج به شهر ماهدشت اقدامات خوبی تا کنون صورت گرفته و مسیر موجود بهسازی و روکش آسفالت شده است که این کار باعث سهولت در تردد و افزایش ایمنی گشته است.

تقی رضایی همچنین بیان داشت با توجه به مسافری شدن فرودگاه پیام و رفت و آمد ایمن مسافرین افزایش ۴ باند در  جاده مهرشهر به ماهدشت در دست بررسی است که در صورت تصویب و تامین اعتبار لازم اداره کل راه و شهرسازی استان البرز آماده انجام آن در سریعترین زمان ممکن می باشد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان البرز

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان البرز

    اداره کل راه و شهرسازی استان البرز یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات