برنامه‌ریزی برای تکمیل ۳۱ هزار واحد مسکونی مهر باقیمانده استان

برنامه‌ریزی برای تکمیل ۳۱ هزار واحد مسکونی مهر باقیمانده استان

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان،رضا رضایی آخرین وضعیت مسکن مهر استان را تشریح کرد و گفت:  استان خوزستان جزو استان هایی است که بیشترین مسکن های مهری را دارد که بلاتکلیف مانده اند .

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: در حدود ۳۱ هزار واحد مسکونی مهر داریم که در قالب مسکن مهر و شهرهای جدید ساخته شده و عملیات اجرایی این واحدها هنوز به پایان نرسیده است .

به گفته رضایی، از ۳۱ هزار مسکن مهر باقیمانده استان خوزستان، ۸ هزار واحد فاقد متقاضی در کل استان، ۱۰ هزار واحد فاقد متقاضی در شیرین شهر و رامین و ۱۳ هزار واحد مسکونی مهر هستند که متقاضی دارند اما به مرحله بهره برداری نرسیده‌اند .

وی تصریح کرد: با برنامه‌ها و شیوه نامه هایی که وزارتخانه ابلاغ کرده است، تلاش می کنیم تا واحدهای باقیمانده مسکن مه را به سرانجام برسانیم .

رضایی اعلام کرد: واقعیت این است که برای اتمام مسکن مهر با مشکلات جدی روبه رو هستیم اما در تلاش هستیم تا خود را از وضعیت فعلی خارج کنیم .

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان همچنین گفت: واهدهای مسکونی مهر بسیاری در استان هستند که فاقد متقاضی اند که مجموع آنها در استان ۱۸ هزار واحد است و عموما به دلیل مکانیابی نامناسب و فواصل زیادی که از مراکز شهرها دارند، با عدم استقبال مردم روبه رو هستند .

وی ادامه داد: بخشی از مشکلات مسکن مهر استان نیز مربوط به تعاونی‌ها هستند که برخی از تعاونی هایی که وظیفه احداث مسکن مهر را برعهده داشتند، مشکلات حقوقی دارند .

رضایی افزود: برخی از مسئولان تعاونی ها نیز متواری شده اند و اینها مسائل جدی هستند که واحدهای مسکونی مهر استان خوزستان با آن دست به گریبان هتسند .

وی تاکید کرد: با مکانیزم‌هایی همچون خودمالکی و مشارکتی تلاش می‌کنیم تا واحدهای مسکونی مهر، هرچه سریعتر به اتمام برسند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات