مدیر هماهنگی حمل و نقل اداره کل راه و شهرسازی فارس: پایانه‌های مسافری شرق شیراز برای کاهش ترافیک تقاضای سفر تجمیع شود

مدیر هماهنگی حمل و نقل اداره کل راه و شهرسازی فارس: پایانه‌های مسافری شرق شیراز برای کاهش ترافیک تقاضای سفر تجمیع شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبداللهی، مدیر هماهنگی حمل و نقل اداره کل راه و شهرسازی فارس در نشست هماهنگی نمایندگان حمل و نقل استان‌ها با معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موانع موجود در حوزه حمل و نقل در استان فارس، پیشنهاداتی را به منظور بهبود و تسریع در حمل و نقل بار و مسافر در این استان عنوان کرد.

وی ضمن اشاره به واقع شدن فرودگاه شهید دستغیب در ضلع شرقی شهر شیراز و قرارگیری ایستگاه مترو در مجاورت ترمینال مسافری فرودگاه پیشنهاد تجمیع پایانه‌های مسافری در شرق شیراز و احداث ایستگاه راه‌آهن و پایانه‌های اتوبوس درون‌‌‌شهری و بین‌شهری را جهت کاهش ترافیک ناشی از تقاضای سفر عنوان کرد.

مدیر هماهنگی حمل و نقل اداره کل راه و شهر سازی استان فارس در ادامه با اشاره به اهمیت بهره‌برداری هرچه سریعتر پروژه کمربندی شمال‌‌شرقی شیراز به طول ۳۶ کیلومتر، تسهیل عبور و مرور، کاهش محسوس تصادفات، کاهش هزینه‌ها در طول زمان سفر و حمل کالا و مسافر از شمال به جنوب کشور خصوصا به مقاصد کرمان و بندرعباس را از جمله مزایای این طرح عنوان کرد و با توجه به نیمه‌تمام ماندن پروژه به دلیل کمبود اعتبار، خواستار تخصیص اعتبارات لازم به منظور تسریع در تکمیل پروژه گردید.
حذف گلوگاه‌‌ها و دو بانده شدن محورهای مواصلاتی شیراز - بندر عباس خصوصا محورهای کوار-فیروز آباد و شیراز-بوشهر، خصوصا در قسمت تنگ ابوالحیات، جانمایی و ارائه تسهیلات جهت احداث مجتمع‌های خدماتی و رفاهی و احداث استراحت‌‌‌گاه در طول محورها خصوصا محورهای جنوب استان فارس از دیگر پیشنهادات عبداللهی در این جلسه بود .

وی در پایان با ارائه گزارشی از پیشرفت فیزیکی پروژه آزادراه ۲۳۰ کیلومتری شیراز-اصفهان خواستار تخصیص اعتبارات لازم جهت تسریع در تکمیل پروژه شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان فارس

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان فارس

    اداره کل راه و شهرسازی استان فارس یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات