جشنهای تابستانی شهرداری خوی؛ زمینه ای برای شاد زیستن

جشنهای تابستانی شهرداری خوی؛ زمینه ای برای شاد زیستن

جشنهای تابستانی شهرداری خوی؛ زمینه ای برای شاد زیستن

شهردار خوی اظهار داشت: جوامع بشری امروز برای پویایی بیشترو ایجاد فضای مناسب برای زندگی سالم برای شهروندان نیازمند تامین و گسترش زمینه های افزایش نشاط و طراوت فردی و اجتماعی است.

وی افزود: بخش مهمی ازهنجارهای اجتماعی، انگیزه زندگی بهتر، احساس تعلق به شهر، تاثیرگذاری در روند مدیریت شهری، مشارکت پذیری و حتی سرمایه گذاری در زمینه های مختلف از سوی فعالین اقتصادی، فرهنگی و تجاری در حوزه های متعدد و متنوع شهری نیازمند پویایی شهر بوده و این پویایی ماحصل فعالیتهای مختلفی از سوی مدیران شهری است که این فعالیتهای می توانند در فراهم سازی بستر مناسب برای رشد فرهنگی و  افزایش شادابی در بین مردم حایز اهمیت باشند.

محرم اکبرزاده گفت: شاد زیستن یکی از مهمترین حقوق شهروندان بوده و شهرداری خوی با مد نظر قراردادن این مولفه ارزشمند، تلاش خود را به کار گرفت تا برنامه ریزیهای لازم برای اجرای مجموعه جشن های تابستانی شهرداری برای خانواده ها را در دستور کار خود قرار دهد.

وی تصریح کرد: مهمترین مولفه این جشن ها، رویکرد جدیدی بود که با توجه ویژه به  کودکان در کنار خانواده ها، فضای شادی را برای بیشترین تعداد کودکان شهر خوی فراهم سازد چرا که کودکان سهم عمده ای در ایجاد نشاط در خانواده داشته و در تعالیم مختلف دینی نیز اهمیت ویژه ای برای سالم زیستن و پرورش کودکان شاد داده شده است.

مدیر فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری خوی نیز با اشاره به بخشی از جشن های تابستانی شهرداری اظهار داشت: جشنواره کودک و خانواده با اولویت بخشی به نشاط کودکانه در شهر به مدت یک هفته با حضور گروه های هنری مختلف و سرشناس عروسکی "همچون مل مل و آقای باصفا" در آمفی تئاتر پارک ملت به اجرای برنامه پرداختند و استقبال کم نظیر خانواده ها و بویژه کودکان از این برنامه ها توانست فضای مفرحی در بین شهروندان ایجاد نماید.

علی اکبرچیت ساز خویی گفت: طبق برنامه ریزیهای صورت گرفته، جشن های محلات شهرداری خوی طی روزهای پایانی هر هفته با حضور گروه های هنری خویی و برنامه های شاد و مفرح در مناطق و پارکهای مختلف شهر  در حال اجرا هستند.

وی اذعان داشت: چهارشنبه های کمِدی، ویژه برنامه مسابقه در مسابقه نیز برنامه هایی هستند که طی روزهای پایانی هفته در آمیفی تاتر پارک ملت با رویکرد شادی بخشی و افزایش فضای مفرح برای خانواده ها از سوی هنرمندان خویی اجرا می شوند.

مدیر فرهنگی اجتماعی شهرداری گفت: تئاتر خیابانی "معرکه پهلوان" نیز یکی از برنامه های هنری پیش بینی شده در۵ پارک سطح شهر (ملت، مقابل امامزاده،لاله شهانق، مریم و سلامت ) با هدف آشناسازی بیشتر برای کودکان و نوجوانان با آثار سوء مصرف مواد مخدر بعنوان یکی از ناهنجاریهای اجتماعی اجرا شد.

وی افزود: پنجمین دوره مسابقات فوتبال محلات خوی نیز در راستای ایجاد انگیزه بیشتر ورزشی، سلامت جسمی، استعدادیابی و ترویج ورزش های گروهی برای افزایش روحیه مشارکت پذیری بین نوجوانان محلات مختلف شهر در حال اجرا بوده و ثبت نام     تیم های فوتبال محلات از ۱۵ تیر تا پایان هفته اول مردادماه صورت می گیرد و بازیهای تیمهای فوتبال محلات طی مردادماه با حضور بیشترین تعداد بازیکنان نوجوان شهرستان، رویداد بزرگ فوتبال کودکان و نوجوانان خوی را همچون سال گذشته رقم می زند.

چیت ساز خویی گفت: نمایشگاه اختصاصی کودک و خانواده نیز در کنار اجرای برنامه های مختلف هنری در محوطه پارک ملت در حال برگزاری بوده و غرفه های مختلفی همچون بازیهای هوشی، نقاشی کودکان، خانه محله شهرداری، عروسک گردانی، موسیقی کودکان، کتاب در کنار غرفه های توانمندیهای بانوان و سوغات استانهای مختلف کشور ایجاد شده و به ارائه برنامه های مختلف در این غرفه ها برای خانواده ها و کودکان می پردازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: برگزاری جشن شبهای فرهنگ و هنر خوی به مدت یک هفته و جشنواره بزرگ آفتابگردان نیز طی نیمه دوم مردادماه طبق برنامه های ریزی صورت گرفته با حضور هنرمندان برجسته کشور برگزار می شود و تلاش می کنیم امسال جشنواره های آفتابگردان و شبهای فرهنگ و هنر خوی با تنوع بیشتر و بهتر نسبت به سال قبل برگزار شود.

چیت ساز افزود: با توجه به همزمانی برگزاری جشنواره های شمس، آفتابگردان و  شبهای فرهنگ و هنر طی مردادماه سال جاری شاهد اجرای برنامه های مختلف فرهنگی هنری در سطح شهر خواهیم بود و تلاش می کنیم تا با توجه به حضور میهمانان داخلی و خارجی و مدیران سطوح مختلف استانی و کشوری، جلوه مناسبی از فرهنگ و هنر شهر خوی را ارائه کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری خوی

    منبع خبر

    شهرداری خوی

    شهرداری خوی

    شهرداری خوی یک شهرداری در شهر خوى می باشد

      نظرات