جشنواره نمایش های آیینی سنتی فرصتی برای بازگشت به خویش است

جشنواره نمایش های آیینی سنتی فرصتی برای بازگشت به خویش است

سعید ابریشمی راد، در دیدار با مسئولان برگزاری جشنواره نمایش های آیینی سنتی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی مدیریت شهری کاشان تبدیل این خطه به شهر رویدادها بوده و برگزاری جشنواره‌های ملی تئاتر مهر و بین‌المللی کتاب کودک و نیز جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان، نمونه‌هایی از این حرکت است.

وی با تاکید بر آمادگی کامل مجموعه شهرداری برای همکاری در برگزاری جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی خاطرنشان کرد: این جشنواره، فرصتی برای بازگشت به خویش است همان اتفاقی که متاسفانه در سال‌های اخیر، با گسست میان فرهنگ گذشته و امروز نادیده گرفته شده است اما همچنان امیدواریم که با اتصال به فرهنگ گذشته و جلوگیری از گسستن ریشه فرهنگی، بتوانیم به این مهم دست یابیم.

شهردار کاشان با بیان اینکه، برگزاری نمایش‎های آیینی متعلق به پیشینیان به معنای ارتجاع نیست گفت: در حقیقت ما می گوییم به چه فرهنگی تعلق داشته و از کدام مبدا و سیر به موقعیت کنونی رسیده‌ایم.

ابریشمی راد با اذعان به دور افتادن اتفاقات هنری از منبع ادبیات غنی و اصیل عنوان کرد: اگر بتوانیم سلایق افراد مختلف را به این جشنواره معطوف و جذب کنیم، گام اساسی را برداشته‌ایم و باید تمام تلاش بر مردمی تر شدن رویدادهایی مانند جشنواره نماش های آیینی سنتی باشد.

شایان ذکر است این دیدار در حاشیه سفر داوود فتحعلی بیگی دبیر جشنواره نمایش های آیینی سنتی و مهدی حاجیان عضو ستاد مرکزی و مسئول دبیرخانه جشنواره برای یررسی شرایط و میزان آمادگی کاشان برای برگزاری این رویداد فرهنگی صورت گرفت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات