دهقانی: راه‌اندازی محور غذا، سبب حیات دوباره‌ی بوستان آزادی می‌شود

دهقانی: راه‌اندازی محور غذا، سبب حیات دوباره‌ی بوستان آزادی می‌شود


به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، «سولماز دهقانی» گفت: طرح ایجاد محور غذا در خیابان مشکین فام در مجاورت بوستان ازادی در کمیسیون بررسی شد.
رییس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز باز زنده سازی بوستان آزادی را یکی از پروژه های تجدید حیات شهری برشمرد و افزود: مطالعات این طرح در سال 97 در قالب محور غذا آغاز شده است.
وی هدف عمده این پروژه را بر پایه خاطره جمعی، تجدید سرزندگی و حیات این بوستان به عنوان فضای فراغتی شهروندان دانست و ادامه داد: مطالعات فاز یک و دو این پروژه توسط اداره مطالعات طراحی شهری شهرداری شیراز انجام و مورد تایید شورای ترافیک استان قرار گرفته است .
عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: پروژه خیابان غذا در خیابان مشکین فام و حاشیه جنوبی بوستان آزادی شامل بهسازی مسیر، لبه ها، مبلمان شهری و استقرار غرفه‌هایی برای ارائه انواع خوراک و غذا به شهروندان خواهد بود.
دهقانی با بیان اینکه شهرها سرشار از خاطراتی هستند که در ذهن ساکنان جایگاهی ماندنی دارد تصریح کرد: برخی خاطرات فردی‌ یا جمعی‌اند و گاهی می‌تواند در میان همه شهروندان خاطراتی مشترک نیز وجود داشته باشد که پیوندی ناگسستنی با هویت جمعی افراد و هویت مکانی شهرها پیدا کند این درحالیست که دردنیای مدرن برخی از این مکان‌های خاطره انگیز دچار دگرگونی و بی‌اعتنایی شده‌اند که در شیراز نمونه‌های آن فراوان به چشم می‌خورد
عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: پروژه‌ی خیابان غذا سبب باززنده سازی خاطرات جمعی شهروندان از بوستان آزادی خواهد شد.
وی ارتقای حس مکان را از کارکردهای خاطرات جمعی برشمرد و افزود: ارتقای حس مکان که از سرمایه های فرهنگی شهر محسوب می‌شود، نقش مهمی در جذب گردشگران و توسعه گردشگری ایفا می‌کند، از این رو خاطرات جمعی در بعد مدیریتی نیز می توانند پیشبرد پروژه های باز زنده سازی شهری را آسانتر کند.
دهقانی با بیان اینکه طرح راه‌اندازی خیابان غذا که با رویکرد تجدید حیات بوستان آزادی، تقویت خاطرات جمعی و جلب مشارکت شهروندان ارائه‌ شده است، ادامه داد: دگرگونی چهره‌ی بخشی از بوستان آزادی از فضای بی روح به فضایی جاذب و امن برای شهروندان و گردشگران را می توان از دستاوردهای مهم این پروژه برشمرد که کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر به جد در حال پیگیری تحقق ان است .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات