پیاده‌رو ضلع شمال شرق میدان آزادی بهسازی شد

تداوم مناسب سازی معابر منطقه دو جهت تردد توان یابان

پیاده‌رو ضلع شمال شرق میدان آزادی بهسازی شد

در ادامه فعالیت‌ها و اقدامات مناسب سازی معابر منطقه دو جهت تردد توان یابان، پیاده‌رو ضلع شمال شرق میدان آزادی بهسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه دو شهر کرمان، مناسب سازی معابر جهت تردد توان یابان به عنوان بخشی از جامعه که در سنین مختلف قرار داشته و حضوری موثر و فعال در جامعه دارند، موضوعی است که چند سالی است شهرداری‌ها را به تکاپو واداشته و بخشی از فعالیت‌های این نهاد خدمتگزار را به خود اختصاص داده است. گرچه مناسب سازی، موضوعی چند وجهی است و همکاری‌های فرابخشی وزارت کشور، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، بنیاد جانبازان، سازمان بهزیستی و ... را می‌طلبد اما در این میان نقش شهرداری‌ها پررنگ‌تر و موثرتر به نظر می‌رسد.

شهرداری منطقه دو کرمان نیز در این راستا فعالیت‌هایی را اعم از همسطح سازی پیاده‌روها، اجرای فرش موزاییک ویژه نابینایان و ایجاد رمپ در سطح معابر شهری انجام داده و به گفته علی سعیدی، شهردار منطقه دو، این طرح تا حصول اطمینان از مناسب سازی تمامی معابر و پارک‌های منطقه، ادامه می‌یابد.

شهردار منطقه دو کرمان در این خصوص با بیان اینکه مناسب سازی معابر به منظور رفاه حال شهروندان و حضور موثر توان یابان در جامعه، انجام می‌شود، گفت: تلاش‌های بسیاری برای تحقق این امر توسط معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی منطقه صورت گرفته و همچنان ادامه دارد.

سعیدی با اشاره به مناسب سازی و ایجاد رمپ در ورودی ساختمان شهرداری منطقه دو، افزود: به منظور رفاه حال شهروندان و با هدف مناسب سازی معابر برای تردد مناسب سالمندان و توان یابان، از ابتدای امسال، 30 عدد رمپ در معابر منطقه و بوستان‌ها اجرا و بیش از 1300 مترمربع از پیاده‌رو‌های سطح منطقه فرش موزاییک و بهسازی شده است.

وی با اشاره به استفاده از موزاییک زردرنگ شیاردار، جهت ایجاد پیاده‌روی لمسی مخصوص نابینایان و کم‌بینایان در برخی از معابر و پارک‌های سطح منطقه، تصریح کرد: در سه ماه گذشته 710 مترمربع نوار بساوایی در پیاده‌رو‌ها و پارک‌های منطقه از جمله پارک مادر، پارک رادیو، شهرک لاله، میدان آزادی، مقابل شهرک لاله، غدیر یک، ابتدای غدیر دو و ... اجرا شده است.

شهردار منطقه دو کرمان در همین رابطه از بهسازی و تعویض فرش موزاییک فرسوده پیاده‌رو ضلع شمال غرب و شمال شرق میدان آزادی و اجرای خط ویژه نابینایان در این معبر خبر داد و گفت: با توجه به نیاز محدوده میدان آزادی به اصلاح و زیباسازی و همچنین در راستای مناسب سازی معابر جهت تردد توان یابان، تعویض فرش موزاییک پیاده‌رو ضلع شمال غرب میدان آزادی سال گذشته انجام شد و بهسازی ضلع شمال شرق این میدان امسال در دستور کار معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی منطقه قرار گرفت.

سعیدی مساحت پیاده‌رو ضلع شمال شرق میدان آزادی را 600 مترمربع عنوان و تصریح کرد: در راستای بهسازی این پیاده‌رو، موزاییک‌های فرسوده و مستهلک آن، تخریب و موزاییک جدید همراه با موزاییک ویژه نابینایان جایگزین شد.

وی خاطرنشان کرد: مناسب سازی رفیوژ وسط بولوار جمهوری، چهارراه امام جمعه، چهارراه 24 آذر به سمت آزادگان، بولوار حمزه شمالی، رفیوژ وسط بولوار پرستار، پل فرهنگیان و ... نیز در همین راستا صورت گرفته است.

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید shahrdar2saeedi.jpg

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات