رسانه‌ها نقش موثری در ساماندهی رودخانه کشف رود داشتند

قائم مقام مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با بیان اینکه ساماندهی رودخانه کشف رود با همت و مطالبه گری رسانه ها به سرانجام رسید، گفت: خوشبختانه امروز یک هزار و پانصد هکتار از بستر این رودخانه آزادسازی شده است. ‬

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، علیرضا طاهری در "نشست هم اندیشی رسانه و نیرو" که در سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد با اشاره به طرح سازگاری با کم آبی در وزارت نیرو اظهار کرد:  قبل از دهه80 زیرساخت های این موضوع با اجرای حفاظت و نظارت دائمی بر منابع آبی استان مورد توجه قرار گرفت.

وی تعادل بخشی میان منابع آبی زیرزمینی را از دیگر دستاوردهای مثبت حوزه مدیریت آب دانست و افزود: نزدیک به  85 درصد منابع آبی مورد نیاز در استان خراسان رضوی از منابع زیرزمینی تامین می‌شود که متاسفانه تا قبل از اجرای طرح تعادل بخشی هیچ اعتباری در این زمینه اختصاص پیدا نکرده بود.

قائم مقام شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه اواخر دهه 80 طرح دانش آموزی با عنوان "نجات آب" برای اولین بار در کشور در استان خراسان رضوی اجرایی شد، ابراز کرد: خوشبختانه این طرح در ادامه به صورت کشوری با عنوان داناب پیگیری شد که براساس آن اطلاعات لازم به دانش آموزان، والدین و معلمان داده می‌شود.

وی نصب کنتورهای هوشمند بر روی تمام چاه های برقی را حماسه ای دانست که با همیاری مردم شکل گرفت و ابراز کرد: تا قبل از این اقدام ما هیچ اطلاعات دقیقی از منابع چاهی و زیرزمینی نداشتیم، همچنین در این خصوص از ابتدای سال 90 مشارکت سازمان های مردم نهاد به صورت جدی مطرح و پیگیری شد .

طاهری با اشاره به اقدامات انجام شده برای ساماندهی رودخانه کشف رود عنوان کرد: این رودخانه از وضعیت بسیار نامناسبی برخوردار بود که با همت و پیگیری رسانه ها به سرانجام رسید و امروز یک هزار و 500 هکتار از بستر کشف رود آزادسازی شده است، امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک آن را به پارک رود کنیم .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات