روابط عمومی نقش موثری در امید آفرینی در جامعه دارند/ روزنامه...

مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو با تاکید بر ضرورت امیدآفرینی در جامعه گفت: روابط عمومی ها باید به انعکاس دقیق و به موقع اقدامات و دستاوردهای سازمان‌های دولتی مردم را نسبت به وقایع مطلع و در جامعه امید آفرین باشند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، صدیقه ببران روز شنبه 12 مرداد در نشست هم اندیشی رسانه و نیرو که در سالن جلسات این شرکت برگزار شد با اشاره به اهمیت و جایگاه خبرنگار و روابط عمومی ها در پیشبرد اهداف سازمان ها و نهادهای حکومتی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت کار رسانه می فرمایند "اگر زحمات شما خبرنگاران نبود، این لحظه ها هرگز ماندگار نمی‌شد"؛ بر این اساس ما می‌دانیم که امروز ماندگاری و ثبت لحظات و تاریخ وقایع به دست خبرنگاران رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه میزان تحقق مردم سالاری و دموکراسی در جوامع وابسته به میزان پاسخگویی و شفافیت در حوزه اطلاعات و اطلاع رسانی است، افزود: این مهم در جوامع مردم سالار توسط رکن چهارم دموکراسی یعنی رسانه ها محقق می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو مسئولیت اجتماعی روزنامه نگاران را زمینه سازی جهت تحقق عدالت اجتماعی دانست و ادامه داد: هر فردی که به عرصه روزنامه نگاری پای می‌گذارد باید به دو مقوله شفافیت و پاسخگویی توجه کند به این معنا که مسئولیت اجتماعی وی به این دو مقوله گره خورده است.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه اخلاق در فعالیت های رسانه ای بیان کرد: اصل اخلاق رسانه ای حلقه مفقوده ای است که متاسفانه امروز ما در بخش های مختلف جامعه شاهد آن هستیم که رسانه نیز از آن مصون نمانده است.

ببران رشد فساد در جامعه را در گرو نبود ارزش های اخلاقی اعلام کرد و گفت: رسانه در جامعه نقش یک دانشگاه عمومی را دارد که مردم در مواجه مستمر و مستقیم با آن قرار دارند که اگر اخلاق در آن رعایت نشود ما با یک چرخه معیوب و فسادانگیز در جامعه مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه روزنامه نگاری در عصر ارتباطات از دانش متفاوتی نسبت به گذشته برخوردار است، ابراز کرد: حوزه مدرن اطلاع رسانی و رسانه را وارد مرحله جدیدی از چرخه اطلاعات کرده است به گونه ای که امروز یک رابطه دوسویه بین رسانه و مخاطب شکل گرفته است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو، اینترنت را ستون فقرات سیستم ارتباطات دانست و افزود: امروز مبحث شهروند خبرنگار در جامعه مطرح است بنابراین باید رسانه ها مخاطب خود را به رسمیت بشناسند؛ همچنین لازم است که از مهارت حرفه ای و تکنولوژی‌های روز مطلع باشد.

وی با بیان اینکه رعایت اصل عینیت، درست نویسی، صداقت و امانتداری باید سرلوحه کار رسانه ها و روابط عمومی ها باشد، گفت: رسانه ها دارای قدرت نرم هستند که می‌توانند افکار و نگاه جهانیان را نسبت به جامعه خود تغییر و تعدیل کنند و نقش تاثیرگذارانه ای دارند.

ببران با تاکید بر سرمایه اجتماعی دولت ها و نهادهای سازمانی در گرو نحوه انعکاس اطلاعات و اخبار است، عنوان کرد: رسانه ها باید با هدف امیدآفرینی در جامعه خدمات و اقدامات صورت گرفته در سازمان ها و نهادهای حکومتی ایجاد کنند، اگر امروز شهروندان اطلاعات را از سایت های زرد و کانال های نامعتبر دنبال می کنند، نشان دهنده ضعف عملکرد روابط عمومی ها است.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات