کارگاه آموزشی خانواده و تکنولوژیهای نوظهور صنعت آب و برق...

در راستای برنامه های فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب و تقویت بنیان خانواده ابلاغی از سوی امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو در حوزه عفاف و حجاب و تقویت بنیان خانواده ابلاغی از سوی امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو ، کارگاه آموزشی خانواده و تکنولوژیهای نوظهور ویژه کارکنان شاغل صنعت آب و برق در سالن شهید رخشا شرکت توزیع برق استان آذربایجان غربی برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ، در این کارگاه آموزشی دکتر محمدزاده، روانشناس و هوشیارکارشناس شبکه های اجتماعی پلیس فتا ، سخنانی را پیرامون فضای مجازی و خدمات این فضا و آسیبهای اجتماعی و پیامدهای منفی آن ارائه نمودند.

دکتر محمدزاده با اشاره به موضوع جبر و اختیار گفت: افراد در فضای مجازی نیز مختار به استفاده درست و یا غلط از داده ها هستند بنابراین  باید بگونه ای برنامه ریزی کنیم و به سطحی از آگاهی برسیم که بتوانیم با استفاده از اختیار، انتخابهای بهتری داشته و از فضای مجازی استفاده مثبتی در پاسخگویی به نیازهای اساسی بهره گیریم .

وی ادامه داد: فضای مجازی و تکنولوزی های نوظهور در صورت مراقبت و بهره گیری مثبت می تواند به رشد و پیشرفت افراد کمک کند .

در ادامه آقای هوشیار کارشناس شبکه های اجتماعی پلیس فتا ، به ویژگی ها، خدمات، تهدید ها و فرصت ها فضای مجازی اشاره و اظهار کرد: پویایی زمان، فشردگی مکان، تکثر و تنوع عددی، پیوستگی و یکپارچگی، گمنامی هویت و فردگرایی از ویژگی های فضای مجازی است .

وی افزود: با بوجود آمدن تکنولوژی های جدیدتر روز به روز گستردگی فضا مجازی بیشتر می شود که شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها با توجه به فراگیر شدن استفاده از گوشی های هوشمند در خانواده ها اثرگذارتر بودخه و موجب کاهش ارتباطات انسانی و انزوای اجتماعی، اعتیاد اینترنتی، اتلاف وقت و کاهش بهره وری، آسیب های مالی و حیثیتی، بی بندو باری و آسیب های امنیتی شده است .

این کارشناس شبکه های اجتماعی، با اشاره به نقاط قوت و ضعف فضای مجازی و اثرات آن در زندگی ، مهارت خودکنترلی، تکنیک تمرین متصاد، تغیر عادات رفتاری، پایبندی زنانشویی و تعهدات اخلافی، تقویت نشاط در زندگی را از راهکارهای روانشناختی برای پیشگیری از اسیب ها و ترک هرزه نگاری برشمرد .

وی گفت: فضای مجازی با وجود ضعفها و تهدیدها، فرصت و بستری برای ارائه خدمات آموزشی، اقتصادی، اداری، فرهنگی، اجتماعی فراهم کرده و رفاه اجتماعی را ارتقاء داده است .

در پایان این کارگاه آموزشی از بانوان فعال حوزه عفاف و حجاب شرکت های  صنعت آب و برق با اعطاء لوح سپاس  تجلیل بعمل آمد .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای آذربايجان غربی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای آذربايجان غربی

    شركت آب منطقه‌ای آذربايجان غربی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات