اجرای پروژه آبرسانی روستایی شهرستان آبادان از سر گرفته شد

اجرای پروژه آبرسانی روستایی شهرستان آبادان از سر گرفته شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، سرپرست شرکت آبفای روستایی خوزستان با بیان این مطلب افزود: این پروژه در سال 1394 کلنگ‌زنی و با 20 درصد پیشرفت فیزیکی به‌دلیل وجود مشکلات مالی متوقف شد.
"عادل حرباوی" با اشاره به تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه آبرسانی اظهار کرد: اعتباری افزون بر 80 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی، اعتبارات استانی و منطقه آزاد اروند برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه ایستگاه تقویت فشار منیوحی تامین شده است.
وی ادامه داد: در این پروژه مخازن ذخیره آب، ایستگاه پمپاژ، و محوطه سازی اجرا شده است که با تخصیص اعتبار مورد نیاز به میزان 80 میلیارد ریال در تلاش هستیم تا ظرف مدت شش ماه آینده و همزمان با ایام الله دهه فجر به بهره‌برداری برسد.
حرباوی با اشاره به اینکه ساکنان 47 روستا با جمعیتی بالغ‌بر 20 هزار نفر از نعمت آب شرب بهداشتی و با فشار مناسب بهره‌مند می‌شوند، گفت: این تعداد روستا در سطح دهستان‌های منیوحی، نوآباد و نصار گاهاً با افت فشار مواجه هستند که با اجرای پروژه مذکور مشکل افت فشار در آنها حل خواهد شد.
سرپرست آبفای روستایی خوزستان اظهار کرد: محل اصلی آبگیری این ایستگاه تقویت فشار، تاسیسات آبرسانی روستایی شهید کشتکار در نظر گرفته شده است.
در این پروژه، مخزن ذخیره آب شرب 4 هزار متر مکعبی و ایستگاه پمپاژ با ظرفیت تولید روزانه 9 هزار و 500 متر مکعب احداث خواهد شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات