مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور همزمان با سفر ریاست محترم جمهوری و هیئت دولت به استان آدربایجانشرقی از نیروگاه حرارتی تبریز ...

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور همزمان با سفر ریاست محترم جمهوری و هیئت دولت به استان آدربایجانشرقی از نیروگاه حرارتی تبریز ...

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور همزمان با سفر ریاست محترم جمهوری و هیئت دولت به استان آدربایجانشرقی از نیروگاه حرارتی تبریز بازدید بعمل آوردند.

دکتر صالحی برای اولین بار  در  نیروگاه حرارتی تبریز حضور یافته و از نزدیک با پرسنل این نیروگاه دیدار کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی و  هیئت همراه، در بدو ورود به نیروگاه حرارتی تبریز در محل یادمان شهدای این نیروگاه حاضر شده و به مقام شامخ شهداء ادای احترام کردند و سپس به اتاق فرمان رفته و از نزدیک با پرسنل دیدار کرده و خدا قوت گفتند.

ایشان پس از دیدار چهره به چهره با کارگران و متخصصان نیروگاه تبریز  در جلسه ای که در سالن کنفرانس برگزار شده بود حاضر شد.

در ابتدای این جلسه، مدیرعامل شرکت نیرو آتیه صبا ( مالک نیروگاه حرارتی تبریز) ضمن خوش آمدگویی ، گزارشی از روند تولید برق در نیروگاه تبریز ارایه کردند.

دکتر صفرزاده با اشاره به جایگاه و اهمیت نیروگاه حرارتی تبریز در تامین برق منطقه و پتانسیل نیروهای فنی این نیروگاه و آماده بودن بستر لازم، خواستار توسعه و افزایش توان تولیدی نیروگاه تبریز شد.

مدیرعامل شرکت نیرو آتیه صبا گفت: با حصول مطالبات موجود از وزارت نیرو و اخذ وام از بانک ها، می توان طرح توسعه نیروگاه تبریز را با جدیت دنبال کرد که در این صورت علاوه بر تامین برق مطمئن شبکه به رشد منطقه و اشتغال زایی نیز کمک خواهد شد.

دکتر صفرزاده در خصوص تشکیل شرکت نیرو آتیه صبا توضیحاتی ارائه نمود و گفت: شرکت نیرو آتیه صبا در سال 1393 ذیل هلدینگ آتیه صبا شکل گرفت و در سال 1394 نیروگاه حرارتی تبریز تحویل گرفته شد و اکنون شرکت نیرو آتیه صبا بعنوان مالک نیروگاه حرارتی تبریز محل کار خود را از تهران به نیروگاه حرارتی تبریز تغییر داده و هم اکنون درحال جابجایی تجهیزات و نفرات خود می باشد.

وی با اشاره به شرکت مدیریت تولید برق آذربایجانشرقی بعنوان پیمانکار بهره بردار از نیروگاه حرارتی تبریز گفت: این شرکت با پرسنل متخصص و باتجربه در زمینه بهره برداری و تعمیرات نیروگاهی ، وظیفه بهره برداری از چهار نیروگاه مهم منطقه از جمله نیروگاه حرارتی تبریز، نیروگاه گازی صوفیان، واحدهای دیزلی اردبیل و نیروگاه حرارتی سهند بناب که امروز همزمان با حضور رئیس جمهور در استان آذربایجانشرقی کلنگ واحد جدید این نیروگاه به زمین زده شد، برعهده این شرکت می باشد و طی توافقی بهره برداری از نیروگاه تبریز را به مدت پانزده سال به این شرکت واگذار شده است.

دکتر صفرزاده ادامه داد: نیروگاه حرارتی تبریز در سال 1396 حدود سی میلیارد تومان و در سال 1397 بیش از 24 میلیارد تومان سود ناخالص داشته که قسمت اعظم درآمد این نیروگاه صرف دستمزد و سوخت و مصارف آب می شود و ما در تلاش هستیم با کاهش هزینه ها و افزایش راندمان تولید، سود بیشتری را نسبت به سرمایه موجود داشته باشیم.

وی با اشاره به راندمان نیروگاه حرارتی تبریز گفت: همانطور که استحضار دارید راندمان واحدهای بخار بطور متوسط 36 درصد می باشد این درحالی است که راندمان واحدهای کلاس F جدید بالای 60 درصد می باشد بنابراین ایجاب می کند که ما به فکر واحدهای جدیدی با راندمان بالا و سود بالا باشیم. در این راستا مکاتباتی صورت گرفته و اگر با مساعدتهای جنابعالی طلب های انباشته از وزارت نیرو اخذ گردد، می توان با احداث واحدهای با راندمان بالا نسبت به سوددهی بیشتر به اعضاء و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی اقدام کرد.

سپس مدیر نیروگاه حرارتی تبریز نیز ضمن عرض خیرمقدم گزارشی از روند تولید برق و مشکلات پیش رو در این امر و همچنین محدودیت های موجود ارائه داد.

مهندس نیاپاک همزمان با پخش فیلمی، مجاهدت و ایثار همکاران نیروگاه حرارتی تبریز برای پایدار نگه داشتن تولید برق را به آقای دکتر صالحی تشریح کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمدتقی (ع)،  از زحمات و تلاش های صورت گرفته در امر تولید برق و انجام تعمیرات واحد و نگهداری سیستم های فنی تقدیر و تشکر کردند.

دکتر صالحی از حضور در خطه دلاورخیز آذربایجانشرقی و نیروگاه حرارتی تبریز که یکی از دارایی های صندوق بازنشستگی کشور می باشد، و از دیدار با صنعتگران عرصه تولید برق،  ابراز خرسندی کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی عنوان کرد: این صندوق بعنوان زیرمجموعه ای از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، امروز حرفهایی برای گفتن دارد و برنامه ریزی هایی جهت رفاه حال افراد تحت پوشش انجام داده است.

ایشان ادامه دادند : جوانگرایی، فساد ستیزی، شفاف سازی و نخبه گزینی از شعارهای ما در صندوق بازنشستگی می باشد که دوستان در همین چهار ماه ابتدای کار عمل به این شعارها را مشاهده کردند چرا که شفاف سازی یکی از مقدمات بسیار مهم فساد ستیزی می باشد.

ایشان گفتند: آنچه که در این فرصت کوتاه می توان گفت، اعلام حمایت ما از صنعت تولید برق در رویکرد جدید صندوق بازنشستگی کشور می باشد.

وی در ادامه سخنان خود به شرکت های دانش بنیان اشاره کرده و گفتند: امیدواریم در چرخه صنعت بتوان از شرکت های دانش بنیان و نخبگان دانشگاهی در ساخت برخی از قطعات و یا انجام بعضی از تعمیرات و اورهال ها استفاده کرد. چرا که ما در حوضه دانشگاهی به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی دارای گنجینه های علمی فراوانی هستیم که باید از آنها استفاده شود.

ایشان در امر توسعه نیروگاه تبریز گفتند: در صورت ارائه پروپوزال مناسب و درا بودن توجیه اقتصادی، حتماٌ در امر توسعه نیروگاه تبریز اقدام خواهد شد و این امر بیشتر در راستای تامین برق منطقه آذربایجان می باشد و قطعا در این میان همکاری وزارت نیرو در امر پرداخت مطالبات ضروری می باشد و اگر پرداخت این مطالبات در وقت خود انجام می شد طبیتاً کمک بیشتری در امر احداث فازهای جدید نیروگاه حرارتی تبریز می کرد.

ایشان به مدیرعامل شرکت آتیه نیروی صبا دستور داد در اسرع وقت نامه مربوط به طرح توسعه نیروگاه حرارتی تبریز با پروپوزال مناسب و توجیه اقتصادی، به صندوق بازنشستگی کشور ارائه نماید و ایشان نیز پیگیری های لازم را انجام خواهند داد.

دکتر صالحی به امر صرفه جویی در مصرف آب اشاره کرد و گفت: آب موجود به ما متعلق نیست بلکه به نسلهای آینده تعلق دارد و باید با  ارائه طرح های مناسب برای  صرفه جویی در مصرف آب اقدام عملی صورت پذیرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور در پایان جلسه از قطعات ساخت داخل نیروگاه حرارتی تبریز بازدید کرد.

لینک اصل خبر در سایت شركت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    شركت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی

    شركت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات