عملیات ساخت مجتمع آبرسانی به ۱۲ روستای ابرکوه آغاز شد

مدیر امور آبفار شهرستان ابرکوه از آغاز عملیات ساخت مجتمع آبرسانی به ۱۲ روستای این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب روستایی استان یزد، محمد فاتحی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی  و سرپرست آبفا استان یزدگفت: برای تامین و ذخیره آب شرب عملیات ساخت 30 مجتمع آبرسانی  برای 388 روستای استان یزد با پیشرفیت فیزیکی 54 درصد در دست اجرا است .

محمد فاتحی افزود: برای این مجتمع های آبرسانی تاکنون 608 میلیارد و 301 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است .

وی اظهار کرد: ظرفیت این مجتمع‌ها مجموعا" حدود 40 هزار مترمکعب است که برای تامین و ذخیره آب شرب 41هزارو 715 خانوار درقالب 141هزارو 143 نفر جمعیت روستایی در دست اجرااست .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی  ادامه داد: برای تکمیل ساخت مجتمع های آبرسانی مجموعا" 4 هزارو 125 میلیارد و 295 میلیون ریال  بودجه نیاز است تا به بهره برداری برسد .

فاتحی با بیان اینکه 600 روستای استان یزد با بی آب روبرو هستند و در نوبت بندی آب مواجه‌ هستند ، ادامه داد: آب مورد نیاز 330 روستا با 22هزارو 95 خانوار و با 81 هزارو 683نفر جمعیت از طریق آبرسانی سیار تأمین می شود .

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به 282 هزار متر مکعب حجم آب توزیع شده داشتیم که برای این طرح آبرسانی سیار200 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است .

این مسئول ارشد تامین آب شرب استان یزد با بیان اینکه مدیریت مصرف صحیح باید در دستور کار مردم استان باشد تصریح کرد: بازسازی و اصلاح  لوله های فرسوده شبکه توزیع و همچنین کنتورهای فرسوده  در دستور کار است .

استان یزد  دارای هزار و ۱۸۴ روستا است و هم اکنون 461 روستای بالای 20 خانوار با 280 هزار نفر جمعیت روستایی زیرپوشش خدمات رسانی شرکت آبفار قرار دارند .

آب مورد نیاز این روستاها از طریق296 حلق چاه،22 دهنه چشمه ،44 رشته قنات و4 مورد آب سطحی تامین می شود .

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد یک شرکت در شهر یزد می باشد

      نظرات