انعقاد تفاهم نامه همکاری بین فنی و حرفه ای ،هواشناسی و توزیع برق مرکزی

تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای ، هواشناسی و شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی منعقد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: هدف از انعقاد تفاهم نامه این شرکت با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استفاده  از تمام ظرفیت طرفین برای ایجاد و توسعه همکاری های آموزشی ،علمی و پژوهشی،کاهش حوادث ناشی از برق گرفتگی در صنوف مختلف، کارگران ساختمانی و مهندسین ناظر ساختمانی است.

مهندس محمد اله داد افزود: برگزاری دوره های آموزشی مشترک ایمنی برق برای گروه های هدف شرکت توزیع و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی وبهره مند شدن طرفین از امکانات مشترک یکدیگر از قبیل توان های فکری، تجربی، پژوهشی، آزمایشگاهی، کارگاهی، کتابخانه­ای، ارتباطات بین المللی، فضای فیزیکی و فضاهای تحقیقاتی از جمله محور موضوع این  تفاهم نامه می باشد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی نیز گفت: در راستای گسترش همکاری علمی و آموزشی مشترک و نیز افزایش سطح دانش فنی و مهارتی ،تفاهم نامه ای بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی منعقد شد .

سعید رضا شاهمحمدی بابیان اینکه توسعه فرهنگ مهارت آموزی باید در جامعه رواج یابد،افزود: مدرک گرایی باید همراه با تخصص و مهارت باشد تا منجر به ایجاد اشتغال شود.

وی افزود: بررسی و تصویب سرفصل های  آموزشی حاصل از نتایج جلسات مشترک و ثبت آنها در پرتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان استاندارد آموزشی،صدور گواهینامه های مربوطه پس از گذراندن دوره های آموزشی ایمنی در برق براساس سرفصل های  مشخص شده برای جامعه هدف طبق ضوابط و قوانین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشوروبرگزاری آزمون تعیین سطح از مربیان معرفی شده توسط شرکت توزیع برق از جمله تعهدات فنی و حرفه ای استان در این تفاهم نامه به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان این که در ماه های گرم سال، میزان مصرف برق در کشور به طرز چشمگیری افزایش می یابد اظهار داشت: آگاهی از شرایط جوی و آب و هوای منطقه می تواند امکان مدیریت بهتر شبکه های توزیع برق و خدمت گذاری بهتر به مردم را فراهم سازد.

مهندس محمد اله داد گفت:همکاری تخصصی برای تعیین نقاط مهم و حساس از نظر شرکت توزیع نیروی برق برای پیش بینی هوا در شرایط بحران، پیک بار و اعمال خاموشی ها ، اقدام لازم جهت برآوردن نیازهای آموزشی و رفاهی اداره کل هواشناسی ، اعلام آسیب های شبکه ناشی از عوامل جوی و اطلاع رسانی دوره ای به اداره کل هواشناسی استان از جمله تعهدات شرکت توزیع برق استان مرکزی در این تفاهم نامه به شمار می رود.

وی اقدامات ومشاوره های فنی جهت تامین پایدار و مطمئن برق و تثبیت ولتاژ، مشاوره در خصوص میزان مصرف برق ایستگاه های هواشناسی و بهینه کردن مصرف و بررسی مشکلات فنی ایستگاه های هواشناسی پس از معرفی آنها توسط اداره کل هواشناسی  را از دیگر تعهدات این شرکت دانست.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی نیر در این نشست گفت: تغییر اقلیم و متعاقب آن تغییر در رویه دمای هوا و نیز پیامدهای آن  اعم ازافزایش دما در سال ها و ماه های اخیر، نیاز فزاینده مشترکین توزیع برق به استفاده از ادوات سرمایشی و نهایتاً مصرف فراینده برق را در پی خواهد داشت.

آرش بهاروند احمدی،همکاری مشترک برای تهیه بولتن ویژه وضعیت جوی بر اساس نیازهای شرکت توزیع برق و امکانات سازمان هواشناسی و ارسال منظم آن طبق توافق طرفین،بهره گیری از توانایی های اداره کل هواشناسی و شرکت توزیع نیروی برق جهت اجرای فعالیت های مشترک و متقابل آموزشی در سطح جامعه هدف متناسب با نیازهای طرفین.برگزاری دیسکاشن های تخصصی و انجام طرح های پژوهشی مشترک از جمله تعهدات هواشناسی استان در این تفاهم نامه ذکر کرد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی

    شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی

    شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی یک شرکت در شهر اراک می باشد

      نظرات