پیك بار روز در شبكه توزیع برق مازندران 16 درصد بیشتر از پیك بار شب است

پیك بار روز در شبكه توزیع برق مازندران 16 درصد بیشتر از پیك بار شب است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران :

پیک بار روز در شبکه توزیع برق مازندران 16 درصد بیشتر از پیک بار شب است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران در جمع مدیران عامل ، معاونین بهره برداری و فروش و خدمات مشترکین استانهای شمال ، شمال شرق و شرق کشور در ساری گفت : پیک بار شبکه توزیع برق مازندران 16 درصد بیشتر از پیک بار شب است.

مهندس رضا غفاری افزود: ضریب بار حدود 41 درصدی سالانه ، فزونی پیک بار روز از پیک بار شب ، همزمانی بارهای فصلی شالیکوبی ها با پیک بار ، وجود بارهای متمرکز ناشی از حضور مسافران در مازندران ، دمای احساسی (دمای ظاهری ، رطوبت نسبی محیط ، سرعت وزش باد ) که منجر به استفاده زیاد از لوازم سرمایشی می شود از پارامترهای موثر بر بار شبکه توزیع برق مازندران می باشد .

وی به برنامه ریزی های انجام شده در خصوص طرح های پاسخگویی بار و 098 اشاره و راه اندازی سامانه های مانیتورینگ و پایش بار شرکت و امورها و فیدرهای توزیع ، بکارگیری و بهره برداری موثر از آن جهت پایش و کنترل بار از جمله اقدامات لازم برای پاسخگویی بار شبکه توزیع مازندران در سال 98 برشمرد .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران به همکاری بسیار خوب بخش های مختلف برای گذر از پیک تابستان پرداخت و یادآور شد : در بخش کشاورزی طرح کاهش بار کشاورزی با تعرفه های3  الف- ب و ج   مجموعا" 6295 تفاهم نامه امضا شده و حدود 5 مگاوات کاهش مصرف پیش بینی شده است .

رضا غفاری اظهار داشت : در بخش صنایع نیز برنامه های کاهش پیک بار با قطع بار صنعتی و تعیین ساعت کار
برنامه ریزی شده 9 تفاهم نامه امضا و حدود 5 مگاوات در پیک بار همکاری صورت گرفت .

وی ادامه داد : در طرح کاهش اوج بار صنایع نیز 254 تفاهم نامه امضا که حدود 39 مگاوات پیش بینی کاهش مصرف بوده است و در طرح ذخیره عملیاتی صنایع هم 17  تفاهم نامه امضا شده است که پیش بینی 4 مگاوات کاهش مصرف شده و در طرح جابجایی روزهای تعطیل صنایع هم 25 تفاهم نامه امضا که بیش از 10 مگاوات پیش بینی کاهش پیک بار به عمل آمده است .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران به طرح کاهش بار جایگاههای CNG اشاره و گفت : در این طرح نیز 78 تفاهم نامه امضا شده و 11 مگاوات پیش بینی کاهش مصرف شده است و در مجموعه در طرح جامع مشارکت مشترکین جهت کاهش پیک بار هفت هزار و 92 تفاهم نامه به امضا رسیده  که بیش از 194 مگاوات کاهش مصرف بعمل آمده است.

غفاری همچنین به همکاری شرکت شهرکهای صنعتی مازندران اشاره و یادآور شد : 26 شرکت از شهرکهای صنعتی با کاهش 90 درصد بار با شرکت توزیع برق مازندران جهت عبور ازپیک بار تابستان همکاری خواهند داشت .

وی به پایش مصرف مشترکین همکار از طریق سامانه های نرم افزاری خبر داد و افزود : برای مدیریت بارهای
غیر حساس روی آنتنی های کشاورزی اقدام به نصب سکسیونرهای فرمان از راه دور کردیم و در مجموع تاکنون 56 سکسیونر نصب شده که 80 مگاوات کاهش بار در بر خواهد داشت .

وی خاطرنشان کرد : همچنین 128  اکیپ از همکاران جهت پایش و کنترل مصرف برق ادارات ، بانکها و سایر  نهادهای دولتی معرفی و در حال فعالیت می باشند .

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران

    شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران

    شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران یک شرکت در شهر ساری می باشد

      نظرات