به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی برگزار شد:

مرحله استانی پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی وزارت نیرو در استان آذربایجان شرقی ( ویژه فرزندان کارکنان ) شرکت های صنعت آب و برق آذربایجان شرقی برگزار شد.
در مراسم افتتاحیه این مسابقات که روز چهارشنبه دوم مرداد ماه در سالن آمفی تئاتر شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی برگزار شد.
ابتدا حجت الاسلام والمسلمین ساسانی مسئول امور دینی و فرهنگی صنعت آب و برق آذربایجان گزارشی از ادوار گذشته این مسابقات ارائه کرد.
وی با اشاره به استقبال بسیار خوب خانواده های همکاران از این مسابقات ، اظهار داشت در این مسابقات که ویژه فرزندان کارکنان صنعت آب و برق می باشد ، شرکت کنندگان در چهار رشته قرائت و اذان ، حفظ ، مفاهیم و آموزه های نماز به رقابت می پردازند تا اعضای تیم اعزامی صنعت آب و برق آذربایجان شرقی به مسابقات کشوری مشخص گردد.
حاج آقا ساسانی همچنین گفت در این مرحله هر شرکت کننده فقط در یک رشته امکان حضور دارد و سئوالات رشته مفاهیم و آموزه های نماز نیز بصورت کتبی تستی و تشریحی انجام می گیرد.
در این مراسم دکتر میلانی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان نیز طی سخنان کوتاهی ، با اشاره به اهمیت آموزه های قرآن در زندگی یک فرد مسلمان ، بحث محتوایی قرآن کریم را بسیار گسترده توصیف کرده و گفت : انسان هر چقدر در آیات قرآن تدبر و تحقیق کند به گستردگی و عظمت روشنگرانه آن پی می برد و ابعاد دیگری از آن برای ما پیدا و روشن می گردد.
مهندس اکبر فرج نیا مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی نیز به عنوان میزبان مرحله استانی این مسابقات ، ضمن خوش آمدگویی به مسئولین و دبیران امور فرهنگی و دینی و نیز کلیه شرکت کنندگان در این مرحله ، طی سخنانی با اشاره به شرایط حساس کنونی جامعه ، قرآن و قرآن پژوهی را برای خانواده ها بسیار مهم و ارزشمند توصیف کرد.
وی گفت : اکنون با وجود فضای مجازی و نگرانی های خانواده ها از چالش های مربوط به فضای مجازی ، ضرورت جدی شدن به مسائل قرآنی و بهره گیری از آموزه های آن بیش از بیش احساس می گردد و باید فرهنگ قرآنی در بین خانواده ها بسط و ترویج شود.
پس از مراسم افتتاحیه ، مرحله استانی پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی وزارت نیرو در استان آذربایجان شرقی با حضور56 شرکت کننده از شرکت آب و برق استان و مجتمع عالی و آموزشی صنعت آب و برق آذربایجانم زیر نظر داوران معرفی شده از سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد که نفرات برتر به مسابقات کشوری راه خواهند یافت.
این مسابقات در دو مقطع سنی ترتیب یافت که مقطع اول شامل کلاس های پنجم دوره ابتدایی و متوسطه اول و مقطع دوم نیز شامل دانش آموزان متوسطه دوره دوم می باشد.
همچنین بخشی از مسابقات نیز به نونهالان و دانش آموزان اول تا چهارم ابتدایی اختصاص داشت که فقط در مرحله شرکتی امکان حضور داشتند.
گفتنی است در مرحله استانی این مسابقات تعدا 23 نفر از فرزندان کارکنان شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی شامل 10 نفر دختر و 13 نفر پسر حضور داشتند.

لینک اصل خبر در سایت شركت توزیع نیروی برق استان آذریايجان شرقی

    منبع خبر

    شركت توزیع نیروی برق استان آذریايجان شرقی

    شركت توزیع نیروی برق استان آذریايجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات