قبوض عوارض دو مرحله ديگر توزيع مي‌شود

قبوض عوارض دو مرحله ديگر توزيع مي‌شود

مدير امور درآمد شهرداري اصفهان از توزيع سه مرحله‌اي قبوض عوارض نوسازي و عوارض كسب و پيشه در سال‌جاري خبر داد و گفت: تاكنون يك مرحله از توزيع قبوض انجام شده و دو مرحله ديگر بر اساس برنامه‌ريزي انجام شده تا پايان امسال صورت مي‌گيرد.

نادر آخوندي اظهار كرد: توزيع انبوه نخستين مرحله قبوض عوارض نوسازي و كسب و پيشه در مناطق 15 گانه شهرداري اصفهان انجام شده كه مهلت پرداخت آن تا 31 مردادماه سال‌جاري تعيين شده است.

وي با بيان اينكه مرحله دوم توزيع قبوض عوارض نوسازي و عوارض كسب و پيشه آبان ماه و مرحله سوم و پاياني آن بهمن ماه سال جاري انجام مي شود، تصريح كرد: عوارض كسب و پيشه و عوارض نوسازي درآمدهاي پايدار محسوب مي‌شود و تلاش مديريت شهري در سال‌جاري بهبود وصول اين دو منبع درآمد است.

مدير امور درآمد شهرداري اصفهان اصلاح نحوه محاسبه عوارض كسب و پيشه را از سال 93 گامي در جهت محاسبه عادلانه‌تر عوارض دانست و افزود: محاسبه عوارض كسب و پيشه بر پايه نوع و تعرفه شغلي، مساحت ملك تجاري و موقعيت مكاني ملك و بر اساس قيمت منطقه‌بندي است و در سال‌جاري نيز اخذ عوارض بر پايه فرمول ذكر شده از بانك‌ها و مؤسسات مالي و اعتباري نيز در دستور كار مديريت شهري قرار دارد.

وي با اشاره به چگونگي محاسبه عوارض نوسازي، عنوان كرد: ميزان عوارض نوسازي براساس قانون و مشخصه‌هاي درج شده محاسبه و بسته به متراژ ساختمان، متراژ زمين، نوع اسكلت ساختمان و امكانات خانه از قبيل آسانسور و استخر، متفاوت است .

آخوندي گفت: براي توزيع قبض عوارض نوسازي از سيستم توزيع شركت پست استفاده مي‌شود و ماموران با مراجعه به منزل افراد براساس كد بلوك ملكي تعيين شده برگه قبض نوسازي را تحويل مي‌دهند .

وي با بيان اينكه بهبود وصول درآمدهاي پايدار مي‌تواند شهرداري را در تامين هزينه‌هاي پايدار ياري و خدمت رساني به شهروندان را تسريع كند، تاكيد كرد: شهروندان اگر خواهان خدمت هستند بايد بهاي آن را بپردازند، بهاي خدمات شهرداري پرداخت به موقع عوارض است كه نهايتاً در همين شهر و براي خود شهروندان هزينه مي‌شود .

مدير امور درآمد شهرداري اصفهان اظهاركرد: عوارض نوسازي و عوارض كسب و پيشه از درآمدهاي پايدار شهرداري اصفهان محسوب مي شود.

وي با بيان اينكه در تيرماه سال جاري با توجه به اجراي بسته تشويقي صدور پروانه ساختماني افزايش چشمگيري داشته است، گفت: يك ميليون و 35 هزار متر مربع پروانه ساختماني با اجراي بسته تشويقي در تير ماه صادر شده كه اين امر 460 ميليارد تومان براي شهرداري آورده داشته است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات