پارک بانوان بالغ بر 10 هزار متر مربع توسعه می یابد

پارک بانوان بالغ بر 10 هزار متر مربع توسعه می یابد

شهردار بیرجند گفت: حوزه مدیریت شهری با توجه به جایگاه زنان در برنامه های شهرداری، فعالیت در فضایی امن و سالم برای تفریح و فعالیت های فرهنگی، هنری را برای بانوان مورد توجه ویژه قرار داده است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین المللی شهرداری بیرجند؛ مهندس محمد علی جاوید افزود: پارک بانوان بیرجند با هدف تقویت جسم و تحرک بیشتر بانوان، تفریح در فضایی به دور از استرس های محیطی، تقویت روحیه شادی و نشاط در بانوان، شادابی و تخلیه انرژی در محیطی امن همراه با آرامش خاطر و به دور از نگاه نامحرمان و کاهش هیجانات جسمی و روحی فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: رعایت امنیت اجتماعی، محصور بودن، مشرف نبودن ساختمان های اطراف پارک از ویژگی های اصلی پارک بانوان بیرجند است و این مجموعه دارای فضاهای ورزشی برای انجام ورزش‌هایی همچون والیبال، تنیس، پینگ پنگ، پیست دوچرخه سواری و همچنین برخوردار از زمین بازی کودکان، آلاچیق گفتگو، نمازخانه، سه چشمه سرویس بهداشتی و دیگرفضاهای خدماتی می باشد و وجود نگهبان زن نیز از دیگر ویژگیهای مطلوب این پارک است.

به گفته شهردار بیرجند این پارک در سال 87 با هدف غنی سازی اوقات فراغت بانوان این شهر احداث گردیده که محیطی شاد و با طراوت  برای بانوان ایجاد نموده است.

جاوید با اشاره به مساحت 1143 متر مربعی زمین های ورزشی این پارک ادامه داد: فضای ایجاد شده در پارک بانوان بیرجند گامی موثر جهت غنی سازی اوقات فراغت این قشر خواهد بود و برگزاری کلاس های ایروبیک، یوگا و اردوهای مدارس دختران در این مکان از برنامه های مهم مدیریت شهری در این پارک است.

وی افزود: عملیات احداث پارک بانوان در زمینی به مساحت 24 هزار و 500 متر مربع انجام و برای امنیت خاطر بیشتر با استفاده از دیوارهای بتنی پیش ساخته در ارتفاع 3 متر محصور شده است.

به گفته شهردار بیرجند، ساخت این پارک یکی از نیازهای بانوان شهر بیرجند و گامی برای رشد فعالیت های زنان و بهره‌مندی بیشتر آنان از خدمات شهری بوده و اینک به دلیل شرایط مساعد، مورد استقبال زیاد بانوان قرار گرفته است.

جاوید خاطر نشان کرد: برخی از فضاهای ورزشی در پارک بانوان پیش بینی نشده است و یا وسعت کمی دارد لذا مقرر گردید به فضای فعلی پارک، متراژ 10500 متر مربع در قالب توسعه فضای سبز و فضای نشستن، زمینهای ورزشی فوتسال، هندبال ، بسکتبال و احداث سرویس بهداشتی اضافه گردد که با اضافه شدن این متراژ، مساحت کل پارک بانوان به 3.5 هکتار افزایش پیدا می کند.

وی تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز جهت این موضوع اختصاص داده شده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری اقدامات اجرایی آن پایان یابد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیرجند

    منبع خبر

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند یک شهرداری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات