برگزاری شایسته جشنواره شهروندی 2020/ لزوم ارائه گزارش شهرداری از آتش گرفتن درختان

برگزاری شایسته جشنواره شهروندی 2020/ لزوم ارائه گزارش شهرداری از آتش گرفتن درختان

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد:

برگزاری شایسته جشنواره شهروندی 2020/ لزوم ارائه گزارش شهرداری از آتش گرفتن درختان

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان عصر روز گذشته در محل خانه شهر و با حضور اکثریت اعضا برگزار شد.

در این نشست منصور ایرانمنش عضو شورا در نطق پیش از دستور از شهردار خواست بخشنامه ها، محاسبات، نحوه صدور پروانه و پرداخت عوارض شهری در سایت شفافیت شهرداری ارائه و مطالبات شهروندان در این زمینه پاسخ داده شود.

وی همچنین تفکیک زباله از مبدا را از خدمات ذاتی شهرداری دانست و گفت: این کار اما تاکنون به صورت مقطعی انجام شده است.

ایرانمنش با بیان این که دستگاه بازیافت بارها به روزرسانی شده افزود: پیشنهاد می شود ضمانت خدمات و اجرای شرکت موردنظر هم از سوی شهرداری مورد توجه قرار بگیرد.

نائب رییس شورا نیز با اشاره به آتش سوزی تعدادی از درختان بلوار زغال سنگ اظهار داشت: شهرداری جهت رفع تبعات اجتماعی این حادثه گزارشی از دلائل آن ارائه دهد.

رامین ارجمندکرمانی از بازدید از منطقه خبر داد و خاطرنشان کرد: با وجود این که املاک منطقه تفکیک و واگذار شده اما آتش گرفتن درختان واقع در این املاک شبهاتی ایجاد کرده که ضروری است شهرداری کرمان طی گزارشی به شورا، به شفافیت موضوع کمک کند.

با آغاز رسمی نشست عمومی، رییس شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به صورت جلسه ارسالی شورای فرهنگ عمومی به شورای شهر گفت: در این صورت جلسه، شورای فرهنگ عمومی در گزارشی مبسوط از شهرداری کرمان به دلیل برگزاری شایسته جشنواره شهروندی ۲۰۲۰ تقدیر کرد.

محمد فرشاد با تقدیر از زحمات مدیران و کارکنان شهرداری در رفع مشکلات شهروندان افزود: طرح های در دست اقدام شهرداری در کمیسیون های تخصصی شورا در دستور کار قرار گرفته و به طور مطلوب پیش می روند.

رییس کمیسیون اجتماعی، جوانان و ورزش شورا نیز با اشاره به برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفت: هشت کمیته از جمله کمیته فرهنگی و اجتماعی شورای فرهنگ عمومی به ریاست امام جمعه کرمان تشکیل شده است.

احمد حسن زاده که به نمایندگی از شورای شهر کرمان در این جلسه شرکت کرده بود از ساماندهی ستادهای مردمی در برنامه ریزی های فرهنگی عید تا عید خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین عملکرد شهرداری کرمان در ارائه برنامه های فرهنگی مورد ارزیابی و توافق کمیته های هشت گانه قرار گرفت و از تلاش های معاونت فرهنگی در برگزاری شایسته جشنواره شهروندی 2020 با تاکید بر رعایت شئونات اسلامی تقدیر شد.

همچنین رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورا از تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان علوم پزشکی، محیط زیست، شهرداری و استانداری خبر داد و گفت: مقرر شد تا یک ماه آینده گزارشی از روند جمع آوری و دفن پسماندهای عفونی آماده شده و در حضور استاندار و مدیران ارشد حوزه سلامت ارائه شود.

علی خدادادی با اشاره به انجام نوسازی سایت بازیافت زباله در آینه ای نزدیک گفت: آلودگی محیط زیست، افزایش زباله گردها و هجوم سگ های بی صاحب از تبعات معضل زباله در کرمان است.

وی با بیان این که نحوه پرداخت در قرارداد بین شهرداری کرمان و دانشگاه اصفهان نیز به طور کامل تشریح شده افزود: در قراردادی با دانشگاه اصفهان به عنوان مرکزی علمی و پژوهشی، 300 تن زباله در کرمان به کود کمپوست تبدیل می شود.

خدادادی همچنین از واگذاری پناهگاه سگ های بی صاحب به انجمن حمایت از حیوانات خبر داد و خاطرنشان کرد: طی توافق انجام شده، شهرداری بابت هر قلاده سگ 80 هزار تومان به انجمن جهت نگهداری، عقیم سازی و درمان سگ ها پرداخت می کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با اشاره به بررسی تبصره دو ماده 29 قانون نوسازی در این کمیسیون گفت: اجرای این قانون از سوی شهرداری ضروری است اما شهرداری پیشنهاد مستند و منطقی خود را به شورا ارائه دهد.

خدادادی با بیان این که عده ای با اخذ پروانه ساخت، سال ها بنای خود را رها کرده و شهر را با مشکل مواجه می کنند افزود: این قانون بارها از سوی دیوان عدالت اداری مورد تاکید قرار گرفته است و لازم الاجرا است.

وی همچنین با بیان این که پیمانکار زیرگذر گنبد جبلیه سال ها از شهرداری طلبکار است افزود: پیشنهادی مبنی بر تهاتر با پروانه ساختمان به قیمت سال عقد قرارداد(94) ارائه شد که مورد موافقت قرار گرفت.

فرشاد همچنین حل معضل زباله را خدمتی به شهروندان عنوان و تصریح کرد: معضل زباله در کرمان که هربار نیمه کاره رها شده بود این بار در آستانه حل شدن است.

وی با بیان این که پیمانکار مذکور تجربه موفقی داشته و روند کار در شهرداری کارشناسی شده افزود: لازم است در پیشنهاد شهرداری شروط، مشخص شده و ضمن بررسی اجرای تعهدات و ضوابط، اعضای شورا نیز بر فرآیند اجرای کار نظارت داشته باشند.

فتح الله مویدی نیز قرارداد شهرداری با دانشگاه اصفهان را فرصت خوبی برای حل همیشگی این معضل عنوان و تصریح کرد: شورای شهر در دوره های گذشته به دنبال این امر بود که خوشبختانه اتفاق افتاد.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا نیز با اشاره به وجود نخاله های ساختمانی در محورهای مواصلاتی شهر کرمان گفت: نخاله های ساختمانی منظر شهری و محورهای گردشگری کرمان را تهدید کرده و به معضل دیگری برای این شهر تبدیل شده است.

رامین ارجمندکرمانی پیشنهاد داد طی فرآیندی، نخاله های ساختمانی به پنل تبدیل شوند.

همچنین رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا از بررسی آیین نامه نامگذاری معابر عمومی خبر داد و گفت: در راستای جلوگیری از اعمال سلیقه فردی و استفاده بهتر از نظر کارشناسان و اساتید دانشگاه، اصلاحاتی در برخی بندهای آیین نامه اعمال شد.

زهرا لری با اشاره به وضعیت نامشخص آرامستان هنرمندان در سال های اخیر افزود: همچنین ضروری است آیین نامه ای نیز برای تدفین هنرمندان تدوین شود.

وی ضمن پیشنهاد به شهردار در توجه به آثار هنری هنرمندان در همه رده ها اظهار داشت: هنرمندان بومی به ویژه هنرمندان گمنام مورد توجه بیشتری قرار بگیرند.

لری برگزاری مجدد سمپوزیوم مجسمه سازی با مشارکت نهادهای دیگر را خواستار شد و گفت: آثار هنری مورد استفاده در سطح شهر کرمان مورد قضاوت آیندگان قرار می گیرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر کرمان

    منبع خبر

    شورای شهر کرمان

    شورای شهر کرمان یک شورای شهر در شهر کرمان می باشد

      نظرات