اولین نشست کارگروه تخصصی تدوین نظام نامه بازرسی فنی صنعت برق...

اولین نشست کارگروه تخصصی تدوین نظام نامه بازرسی فنی صنعت برق...

نظام‌نامه بازرسی فنی با هدف ایجاد سازوکاری جهت ساماندهی نظام‌مند مقوله بازرسی فنی در سطح صنعت برق و تعامل مثبت و سازنده با نهاد‌ها و مراجع ذی‌ربط تهیه و ارائه خواهد شد. اجرای این نظام‌نامه علاوه بر اینکه موجب افزایش دقت در بازرسی فنی و ساختاردهی به فعالیت‌ها در این زمینه خواهد شد، بستر مناسبی را جهت ارتقای کیفیت محصولات در سطح صنعت برق فراهم می‌نماید.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو؛ هدف از تدوین این نظام نامه تحقق اهدافی چون: استقرار روش‌ها و نظام بازرسی فنی در صنعت برق، راهبری و ساماندهی بازرسی حسب مورد در مراحل طراحی، ساخت، تحویل، ... و انجام بازرسی‌های فنی موردی و دوره‌ای، مشارکت در بهبود سطح هم افزایی میان بازیگران صنعت برق در عرصه بازرسی فنی، افزایش و ارتقا کمی و کیفی نظام بازرسی فنی، حصول اطمینان از اجرای صحیح قوانین، مقررات، آیین‌نامه‌‌ها و استانداردها، ترویج و توسعه فرهنگ بازرسی فنی در صنعت برق می‌باشد.
بر این اساس اولین نشست کارگروه تخصصی تدوین نظام‌نامه بازرسی فنی صنعت برق روز یکشنبه 13 ام مرداد ماه در مرکز آزمون، بازرسی و استاندارد نیرو(آبانیرو) پژوهشگاه نیرو برگزار گردید.
در این جلسه ابتدا مهندس فرهادی رئیس مرکز آبا نیرو، مطالبی را در خصوص اهمیت آزمون، بازرسی و استاندارد در راستای تحقق مأموریت وزارت نیرو در تامین برق مورد نیاز کشور در حالتی پایدار و مطمئن عنوان نمودند و با توجه به الزامات قانونی موجود در این رابطه و همچنین نظام نامه مدیریت و راهبری پژوهش و فناوری وزارت نیرو که در آن پژوهشگاه نیرو به عنوان مجری سطح یک تهيه استانداردها، ارائه خدمات آزمايشگاهي و ارزيابی كيفيت تجهيزات و سيستم‌های صنعت برق معرفی شده است، بر لزوم تهیه نظام‌نامه بازرسی فنی تاکید نمودند.
همچنین در این جلسه مهندس فرحناکیان مدیر کل دفتر راهبری و نظارت بر تولید وزارت نیرو تاکید نمودند که بر اهمیت سامان‌دهی و سازمان‌دهی امور در زمینه بازرسی فنی امری مهم می‌باشد که تدوین نظام‌نامه، یکی از اقدامات در این راستا محسوب می‌گردد.
ایشان اشاره کردند که تدوین نظام نامه بازرسی فنی حرکتی ملی در جهت بهبود کیفیت در صنعت برق خواهد بود و از همه حاضرین در نشست خواستار همراهی و همکاری لازم در تدوین مناسب نظام نامه شدند.
این نشست با حضور نمایندگانی از وزارت نیرو، شرکت‌های مادر تخصصی توانیر، برق حرارتی، ساتکاب، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری‌انرژی‌برق‌(ساتبا) و سندیکای برق، سندیکای تولید و همکاران مرکز آبانیرو در پژوهشگاه نیرو برگزار گردید. اعضای شرکت کننده در این نشست، به بیان دیدگاه‌ها، پیشنهادات و نقطه نظرات اصلاحی خود درباره ضرورت وجود و تدوین نظام نامه بازرسی فنی پرداختند.

لینک اصل خبر در سایت پژوهشگاه نیرو

    منبع خبر

    پژوهشگاه نیرو

    پژوهشگاه نیرو یک دانشگاه در شهر تهران می باشد

      نظرات