طرح ایمنی آب در مجتمع آبرسانی والایش اجرا شد

طرح ایمنی آب در مجتمع آبرسانی والایش اجرا شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: در راستای برنامه سازمان جهانی بهداشت نسبت به اطمینان از سلامت آب شرب، برنامه ایمنی آب برای مجتمع آبرسانی والایش در سال 97 در شهرستان‌های ابهر و سلطانیه به صورت کامل اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان؛ رضا کابلی، افزود: این مجتمع شامل سه روستای والایش، جداقیه و دوسنگان از توابع شهرستان‌های ابهر و سلطانیه است.

وی اظهار کرد: مجمتع والایش با پنج عدد مخزن ذخیره آب شرب با حجم کلی 525 مترمکعب، یک حلقه چاه به عمق 130 متر، 12 کیلومتر خط انتقال، 10.2 کیلومتر طول شبکه و سرانه مصرف 188 لیتر در روز، جمعیت یک هزار و 512 نفری را تحت پوشش قرار داده است.

کابلی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه سازمان جهانی بهداشت در خصوص اطمینان از سلامت آب شرب از آبخوان تا نقطه مصرف که منطقه بسیار گسترده‌تری را جهت ارزیابی، ریسک و بررسی مخاطرات آب شرب تحت پوشش قرار می‌دهد، این برنامه توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بومی‌سازی شد.

وی با بیان اینکه این طرح در تمامی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی کشور در حال اجرا است، گفت: برنامه ایمنی آب در مجتمع والایش نیز ضمن بررسی تمام ریسک‌های تهدیدکننده سلامت آب شرب از جمله معادن، صنایع و کشاورزی در منطقه حوضه آبریز اجرا شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان تصریح کرد: با اجرای برنامه ایمنی، آب مجتمع والایش از تمام پارامترهای سلامت آب برخوردار شد.

وی اظهار کرد: طرح آتی شرکت، اجرای برنامه ایمنی آب در مجمتع خراسانلو است که اجرای آن شروع شده و طبق برنامه زمان‌بندی طی سال جاری تکمیل خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان یک شرکت در شهر زنجان می باشد

      نظرات