چاپ کتاب تصفيه فاضلاب در برکه هاي تثبيت ولاگون هاي هوادهي

چاپ کتاب تصفيه فاضلاب در برکه هاي تثبيت ولاگون هاي هوادهي

مهندس شمچی معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی در این زمینه گفت: شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی، کتاب تصفیه فاضلاب در برکه های تثبیت ولاگون های هوادهی را منتشر کرد .

مهندس یوسف شمچی افزود: پدیدآورندگان این کتاب خانمها مهندس رحیمه علیزاده، مهندس حوریه طوسی نژاد و مهندس سپیده عابدزاده هستند. وی با بیان اینکه این کتاب در یک هزار نسخه به چاپ رسیده است، تصریح کرد: این کتاب منبع علمی موثری جهت افزایش بار علمی دانشجویان، اپراتورها و متخصصان امر تصفیه فاضلاب و به خصوص بهره برداران برکه های تثبیت ولاگون های هوادهی خواهد بود .

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی ادامه داد: کتاب تصفيه خانه فاضلاب در برکه هاي تثبيت ولاگون هاي هوادهي، با قیمت روی جلد 400 هزار ریال، تابستان 98 منتشر شده و علاقمندان می توانند برای تهیه این کتاب به انتشارات علمیران تبریز مراجعه کنند.

مهندس  شمچی با اشاره به مباحث مطرح شده در این کتاب، یادآور شد: تصفیه فاضلاب یکی از اقدامات اساسی جهت نابودی عوامل بیماری زا و کاهش آلاینده های آب می باشد زیرا هر مترمکعب از فاضلاب خام 40 تا 60 مترمکعب آب را آلوده می کند و تصفیه خانه های فاضلاب از جمله مهم ترین قسمت های تاسیسات فاضلاب شهری می باشد که در پیشبرد اهداف زیست محیطی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: تصفیه خانه های فاضلاب باید به گونه ای عمل کنند که پساب خروجی از آنها مخاطرات بهداشتی و زیست محیطی برای آبهای پذیرنده به بار نیاورد و برکه های تثبیت و لاگون های هوادهی از جمله متداول ترین فرآیندهای تصفیه خانه فاضلاب شهری در تصفیه خانه های ایران می باشد که به دلیل وجود زمین کافی، سهولت بهره برداری و عدم نیاز به تجهیزات پیشرفته مورد توجه واقع شده اند .

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی یک شرکت در شهر ارومیه می باشد

      نظرات