بازدید کارشناسان استانداری از تصفیه خانه فاضلاب ماکو

بازدید کارشناسان استانداری از تصفیه خانه فاضلاب ماکو

به گزارش روابط عمومی امور آبفای ماکو، با راهنماییهای مهندس اکبری، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی و با پیگیریهای مهندس حسین نژاد، مدیر امور آب و فاضلاب ماکو، پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر ماکو به عنوان یکی از طرحهای اولویت دار استان انتخاب شده است که در این راستا جهت اولویت دادن به این پروژه و  برای تحصیص اعتبار لازم جهت ساخت و تکمیل این پروژه نیمه کاره کارشناسان استانداری استان آذربایجان غربی و فرمانداری شهرستان ماکو با هماهنگی قبلی در معیت و با راهنماییهای مهندس یعقوب حسین نژاد، مدیر این امور از تصفیه خانه فاضلاب ماکو بازدید و ضمن جلسه ای کاری در محل ساختمان اداری تصفیه خانه فاضلاب در جریان مسائل و مشکلات و روند اجرایی پروژه تصفیه خانه فاضلاب قرار گرفتند.

مهندس حسین نژاد، مدیر این امور ضمن خوش آمدگویی به کارشناسان استانداری و فرمانداری گفت: در حال حاضر طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر ماکو با 36 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا میباشد و عملکرد ریالی طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب ماکو تا پایان سال 1397 حدود 159 میلیارد ریال بوده و در سال 1398 مبلغ 70 میلیلرد ریال پیش بینی گردیده است که مبلغ 20 میلیلرد ریال آن مربوط به طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر چالدران میباشد که تکمیل این پروژه عزم جدی و پیگیری مسئولین استانی و شهرستانی را می طلبد.

مهندس حسین نژاد ضمن ارائه توضیحات گفت: جهت تکمیل پروژه فاضلاب ماکو، احداث و تکمیل سه بخش ضروری میباشد که ضمن اشاره به آنها توضیحاتی نیز از روند فعلی آنها ارائه کرد.

1. احداث تصفیه خانه فاضلاب: احداث مدول اول تصفیه خانه فاضلاب ماکو با ظرفیت 6 هزار و 682 متر مکعب در شبانه روز و برای جمعیتی در حدود 44 هزار و 549 نفر با سیستم SBR در حال اجرا بوده و دارای 34 درصد پیشرفت فیزیکی کل میباشد ( پیشرفت فیزیکی بخش سیویل 46 درصد و بخش الکترومکانیکال صفر درصد ) که جهت اتمام عملیات اجرایی 300 میلیارد ریال موردنیاز میباشد.

2. احداث خط انتقال فاضلاب: با توجه به تغییر محل احداث تصفیه خانه فاضلاب ماکو، طول خط انتقال فاضلاب و پساب خروجی حدود 9 کیلومتر افزایش یافته است. اسناد مناقصه احداث خط انتقال فاضلاب بطول 9 کیلومتر و شبکه جمع آوری فرعی بطول 5 کیلومتر به همراه خرید لوله و اتصالات موردنیاز به مبلغ 320 میلیارد ریال تهیه گردیده که در صورت تامین و تخصیص اعتبار، روند برگزاری مناقصه جهت انتخاب پیمانکار و شروع عملیات اجرایی در سالجاری آغاز خواهد شد.

3. احداث شبکه جمع آوری مناطق باقیمانده ماکو: تاکنون با توجه به اجرای بیش از 33 کیلومتر شبکه جمع آوری اصلی و فرعی در شهر ماکو، حدود 90 کیلومتر از شبکه جمع آوری اصلی و فرعی طرح باقیمانده که در صورت تخصیص به موقع اعتبارات لازم به مبلغ 600 میلیارد ریال طی 4 سال آتی اجرا خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی یک شرکت در شهر ارومیه می باشد

      نظرات