اجرای طرح ضربتی تعمیر فیدرهای بحرانی شبکه توزیع برق در شهرستان مراغه

در مراسم آغاز به کار این طرح فنی – تخصصی که روز شنبه 5 مرداد  ماه با حضور مهندس شکری معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه ، مهندس چهل امیرانی مجری طرح برق رسانی روستایی کشور ، مهندس فرج نیا مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی ، سرهنگ اصلانی فر فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مراغه و جمعی از معاونین و مدیران و اعضای اکیپ های فنی – عملیاتی شرکت حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم مهندس اللهوردی نژاد مدیر توزیع برق شهرستان مراغه ، ضمن عرض خیر و مقدم به مسئولین و مهمانان حاضر در مراسم ، از توجه ویژه مدیر عامل توزیع نیروی برق استان در ساماندهی و نوسازی شبکه برق این شهرستان قدردانی کرد.
سپس مهندس فرج نیا با اشاره به آغاز این طرح ضربتی گفت ، این طرح با هدف اصلاح ، تعمیر و کاهش اختلال در شبکه برق مراغه اجرا می شود.
وی با اشاره به اعتبار 20 میلیارد ریالی تخصیص یافته به این طرح ، اظهار داشت که طرح کاهش فیدر های بحرانی شهرستان مراغه طی 12 روز انجام می گیرد و طی آن شش فیدر فرسوده و قدیمی این شهرستان با حضور 12 اکیپ عملیاتی و 4 اکیپ پشتیبانی از شهرستانهای مرند ، بناب ، هشترود ، ملکان و عجبشیر تعمیر و بازسازی می شود.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی همچنین اظهار داشت که با این طرح ضربتی ، معایب برق مراغه اصلاح و خاموشی ها به خاطر رفع فرسودگی شبکه برق به صفر می رسد.
وی افزود : با توجه به پراکندگی و کوهستانی بودن حوزه خدمات رسانی شرکت ، خاموشی های ثبت شده نسبت به میانگین کشوری قابل توجه بوده و این مساله نیازمند حمایت است .
مهندس فرج نیا بر لزوم جذب سرمایه گذاری در حوزه بهره برداری بخش توزیع برق تاکید کرده و گفت : در حال حاضر اطلاعات و بستر مناسب برای بهبود وضعیت کیفی و کمی شبکه توزیع برق شهرستانهای تحت پوشش شرکت آماده است تا شاخص های بهره برداری را بهبود بخشیم.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود تصریح کرد که در بررسی های فنی انجام شده توسط کارشناسان  شرکت ، مشخص شده که در برخی شهرستانه فیدر ها ، حجم قابل توجهی از خاموشی ها را به خود اختصاص داده اند
از جمله 6 فیدر در شهرستان مراغه شامل این مشکل می باشد که 20 درصد کل انرژی های توزیع نشده مجموعه شرکت را به خود اختصاص داده است و لذا ضرورت داشت تا با اقداماتی جدی و ضربتی این فیدرها تعیین تکلیف شده و بهبود شرایط در امر بهره برداری داده شوند.
مهندس فرج نیا پایش مستمر و دقیق همکاران حوزه بهره برداری شرکت در شناسایی نقاط ضعف شبکه توزیع برق شرکت را ستوده و ضمن قدردانی از همکاران و اکیپ های عملیاتی شهرستان مراغه و 5 شهرستان مذکور که در این طرح ضربتی حضور داشتند ، گفت : این طرح علاوه بر کسب آمادگی های لازم برای بحران ، یک سناریوی بحران نیز محسوب می شود که خدای ناکرده اگر در استان و یا جای جای کشور عزیزمان بیافتد ، نیرو های فنی – عملیانی ما آمادگی لازم را نیز داشته باشند.
وی دقت در رفع موانع و معایب که توسط همکاران کشف و شناسایی شده اند را بسیار مهم قلمداد کرده و گفت : انتظار بر این است که همکگاران با جدیت و وسواس کامل این معایب را برطرف نمایند و توجه داشته باشند که یکی از مهمترین بخش این طرح ، بحث (( ایمنی )) آن است و من اکیداً تاکید می کنم که موارد ایمنی به هیچ عنوان فراموش نشود و نباید ایمنی فدای سرعت شود و بدون نصب سیستم ارت و تست بی برقی خط ، هیچگونه کار و فعالیتی نباید انجام پذیرد.
در این مراسم ، مهندس حمید شکری معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز ضمن تشکر و قدردانی از مهندس فرج نیا و سایر همکاران خدومشان ، زیر ساخت های شبکه برق مراغه را به خاطر قدیمی بودن نیازمند اصلاح و بازسازی دانست و گفت : با توجه به توسعه صنایع و سایر بخش ها در شهرستان مراغه ، لازم است زیر ساخت ها و ظرفیت شبکه برق این شهرستان نیز متناسب با توسعه واحدهای صنعتی گسترش یابد.
لینک اصل خبر در سایت شركت توزیع نیروی برق استان آذریايجان شرقی

    منبع خبر

    شركت توزیع نیروی برق استان آذریايجان شرقی

    شركت توزیع نیروی برق استان آذریايجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات