تشکیل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

تشکیل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

www.BanaNews.irرئیس هیئت اجرایی انتخابات نظام مهندسی البرز گفت: حضور بیش از سه هزار مهندس در رشته های مرتبط با ساختمان در البرز قابلیت تبدیل این استان به قطب صنعت ساختمان را فراهم کرده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدرضا اسکندری اظهار داشت: شهرستان کرج پیش از تشکیل استان البرز در میان شهرستانهای استان تهران از ظرفیت قابل توجهی در حوزه فنی و مهندسی برخوردار بوده و حدود دو هزار و ۵۰۰ مهندس در رشته های مختلف مربوط به صنعت ساختمان را در خود جای داده بود و همواره سهم قابل توجهی در شکل گیری ارکان اجرایی سازمان نظام مهندسی استان تهران را ایفا می کرد. وی افزود: به طور خلاصه عمده فعالیت سازمان نظام مهندسی در استانها را نظارت بر کلیه امور مربوط به صنعت ساختمان می توان برشمرد لذا این سازمان از حیث علمی و فنی در جایگاهی رفیع قرار گرفته است و در قانون نیز جایگاه این سازمان به طور شفاف تببین شده است.

این مسئول بیان کرد: پس از شکل گیری استان البرز و راه اندازی استانداری البرز و همچنین ارتقا ساختار اداری در این استان، بحث شکل گیری سازمان نظام استان البرز و ضرورت سرعت بخشیدن به راه اندازی این سازمان به طور مستقل در استان البرز به عنوان یکی از موضوعات جدی مورد نظر وزارت مسکن و شهرسازی و به تبع آن اداره کل مسکن و شهرسازی استان مطرح شد. وی ادامه داد: در پی این مسئله با صدور احکامی هیئتی به عنوان هیئت اجرایی برگزاری انتخابات نظام مهندسی استان البرز مشخص شد.

اسکندری گفت: با توجه به اینکه در تمامی استانهای کشور بر اساس قوانین مصوب باید سازمان نظام مهندسی ساختمان راه اندازی شود، تا قبل از تشکیل استان البرز مهندسین کرجی که محل سکونتشان در کرج بود باید به عضویت سازمان استان تهران درمی‌آمدند.

انتقال عضویت مهندسین کرجی از تهران دنبال می شود

وی ادامه داد: تعداد مهندسان کرجی که آدرس محل سکونت آنها کرج است و در سازمان استان تهران عضویت دارند نزدیک به سه هزار نفر است و این تعداد مهندس نشان می دهد که استان البرز پتانسیل مناسبی در این حوزه داراست که باید مورد توجه واقع شود و انجام انتقال عضویت مهندسین کرجی از تهران به البرز قطعاً استان را در حوزه ساختمان به قطب این صنعت در کشور تبدیل خواهد کرد.

اسکندری ادامه داد: برای بهره گیری از توان موجود باید با سرعت بیشتر راه اندازی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان انجام پذیرد که مقدمات این امر هم اجرایی شده و به حول و قوه الهی در تاریخ ۱۲ تیر ماه انتخابات هیئت مدیره سازمان در استان البرز برگزار خواهد شد. وی یادآور شد: سال گذشته با صدور احکامی از سوی وزارت مسکن و شهرسازی و براساس ماده ۲۶ قانون نظام مهندسی هیئتی با عنوان هیئت قائم مقامی تشکیل شد که در مهلت مقرر و قانونی مباحث انتقال عضویت و نام نویسی از اعضاء و ... را انجام دهد که در آن مقطع تعدادی از مهندسین ثبت نام کردند.

اسکندری بیان کرد: پس از آن بر اساس مواد قانونی موجود (ماده ۱۳، ۶، ۶۲، ۶۳ و ۶۴) تعدادی از مهندسین واجدین شرایط با طی مراحل قانونی به عنوان هیئت اجرایی برگزاری انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز منصوب شدند که این هیئت وظایف قانونی خود را بر اساس قانون مصوب نظام مهندسی و آئین نامه اجرایی مذکور را در دست اجرا دارد، این هیئت اجرایی متشکل از وی و مهندسین کریم جهانی، علیرضا رحیمی، محمد اسدی سریزدی، محسن جماپور، مصطفی حاج صفرعلی، سید محمود جوادی است که طی احکامی از سوی مدیر کل مسکن و شهرسازی استان منصوب شدند.

وی بیان کرد: با ابلاغ احکام، جلسات هیئت اجرایی از تاریخ ۱۴ فروردین آغاز شد که با همکاری صمیمانه دستگاه نظارت که در کلیه جلسات حضور داشته و با بهره گیری از نظریات راهگشای این دستگاه، مراحل قانونی از جمله ایجاد شرایط مناسب و انجام ثبت نام و بررسی های اولیه و استعلامات لازم و مورد نیاز اقدام شده است.

انتخاب اولین دوره هیئت مدیره صنعت ساختمان البرز برگزار می شود

اسکندری ادامه داد: انتخابات اولین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان البرز برگزار می شود، لذا می طلبد در خصوص صدور کارت اعضا در اسرع وقت اقدام شود، تا خللی در برگزاری انتخابات ایجاد نشود. این مسئول عنوان کرد: همکاری صمیمانه استاندار، معاونت فنی و عمرانی و شهردار و فرماندار، همچنین کوشش های بی دریغ مدیر کل محترم مسکن و شهرسازی در این خصوص هم نشانگر اهمیت ویژه به امر تشکیل بی حاشیه سازمان نظام مهندسی استان است.

اسکندری ادامه داد: به هر ترتیب کلیه مسئولین ارشد استان باید با توجه ویژه به این امر، شرایطی را فراهم بیاورند تا این انتخابات بدون حاشیه و در سلامت کامل برگزار گردد تا از پتانسیل و ظرفیت مترقی استان در حوزه مهندسی بهره مناسب برده شود. وی اظهار داشت: از تمامی مهندسین حوزه ساختمان در استان البرز درخواست می کنم که در انتخابات اولین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز (میان دوره) مشارکت همه جانبه داشته باشند تا این نهاد بدون جهت گیری های سیاسی تشکیل شود که تنها دغدغه و فکر و هدف نظام مهندسی البرز بستر سازی در راستای افزایش رضایت شهروندان از نظام مقدس جمهوری اسلامی و حفظ حقوق قانونی مهندسین و شهروندان و رعایت قانون است.

 

    نظرات