نظر وزیر مسکن درباره نوسان اخیر قیمت

نظر وزیر مسکن درباره نوسان اخیر قیمت

www.BanaNews.irنیکزاد: اینکه بگوییم بعد از هدفمندی مطلقا هیچ چیز گران نشده درست نیست

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) وزیر مسکن درباره خبری که چند روز پیش رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره رشد ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت مسکن در تهران اعلام کرده بود، گفت: این میزان نرخ رشد قیمت مسکن کمتر از نرخ تورم است و تلاش می‌کنیم با افتتاح‌های مسکن‌مهر جلوی رشد بیشتر را بگیریم.

علی نیکزاد در گفت‌وگو با ‌فارس همچنین تصریح کرد: اینکه بگوییم بعد از هدفمندی یارانه‌ها مطلقا هیچ چیز گران نشده که درست نیست، ولی جمع که می‌بندیم با توجه به کار بزرگی که در حال انجام است، قابل دفاع است و نمی‌توان انتظار داشت اصلا هیچ چیز گران نشود، اما اگر در حد زیر تورم باشد، دولت برنده شده است. بالاخره وقتی شما در کشور تحول بزرگ اقتصادی انجام می‌دهید، روی همه چیز تاثیر می‌گذارد؛ حالا ۵ تا ۱۰ درصد هم روی قیمت مسکن رفته، اما قطعا این رقم کمتر از نرخ تورم است.

تهران گنجایش ندارد

وزیر مسکن در بخش دیگری از این گفت‌وگو به بازار مسکن در تهران اشاره کرد و گفت: الان در مناطق ۲۲ گانه تهران زمینی برای ساخت و ساز وجود ندارد و ما از شمال به کوه، از جنوب به حرم مطهر امام (ره)، از غرب به کرج و از شرق هم به دماوند رسیدیم و اساسا در دنیا هم پایتخت را بزرگ نمی‌کنند، بلکه در حاشیه شهرها انبوه‌سازی و راه‌های ارتباطی با حومه شهر را ساماندهی می‌کنند. ما باید بتوانیم معضل ارتباط شهر تهران با حومه را حل کنیم. این ضعف را قبول دارم که بخش عمده این معضل هم، ناشی از اجرایی نشدن طرح متروی پرند، پردیس و هشتگرد است که در حال پیگیری آن هستیم و برای پردیس هم آزادراه کشیده‌ایم که البته بعدا می‌گویند این کار خوب است و با طی ۲۰ کیلومتر مسافت به آنجا می‌رسیم، اما اعتراض می‌کنند چرا باید عوارض بپردازیم؟

قانون دست ما را باز بگذارد

وزیر مسکن در ادامه با اشاره به بررسی نحوه برخورد با خانه‌های خالی در کارگروه مسکن گفت: شما اگر از من می‌خواهید روی اجاره‌‌بها تسلط داشته باشم،‌ از آن طرف هم باید این اجازه را داشته باشم که قانونی که به دولت اختیار داده و در واقع قانون تعزیرات است را برای مالکان خانه‌های خالی که اقدام به احتکار مسکن می‌کنند، اعمال کنم.

وی با تاکید بر اینکه با وجود امکان برخورد قانونی تا امروز بنای حکومت اسلامی ‌مردمداری بوده، به صاحبان خانه‌های خالی در تهران هشدار داد چنانچه خانه‌های خود را وارد مدار استفاده نکنند، هم برای هر متر مربع اجاره در مناطق ۲۲ گانه قیمت تعیین خواهد شد و هم با صاحبان بالای دو واحد خالی به صورت تعزیراتی برخورد می‌شود.

 

 

 

 

 

    نظرات