سومین کشتی بزرگ کانتینری در «شهید رجایی» پهلو گرفت

سومین کشتی بزرگ کانتینری در «شهید رجایی» پهلو گرفت

عملیات تخلیه و بارگیری سومین کشتی بزرگ کانتینری دنیا در بندر شهید رجایی از سوی شرکت تایدواتر خاورمیانه آغاز شد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت تایدواتر خاورمیانه، کشتی کانتینری «MSC LAUREN» متعلق به خط کشتیرانی MSC پیش ازظهر یکشنبه ۱۵ خرداد با ظرفیت جابه‌جایی ۱۲ هزار و ۹۶۷ TEU کانتینر در بندرشهید رجایی پهلو گرفت، این سومین کشتی بزرگ کانتینری دنیا محسوب می‌شود. این کشتی ۳۶۶ متری دارای ۱۵/۵ متر آبخور و ساخت ۲۰۱۰ است که از سال ۲۰۱۱ وارد عرصه حمل و نقل دریایی شده است و پیش‌بینی می‌شود حداکثر ظرف مدت ۴۰ ساعت عملیات تخلیه و بارگیری آن به طول بیانجامد.

بندر شهید رجایی امکان پهلودهی به بزرگ‌ترین کشتی‌های کانتینری دنیا را دارد، این بندر جزو ۳۰ بندری است که امکان پهلو دهی به چنین کشتی‌هایی را داراست.

بندر شهید رجایی با چهار پله صعود در میان بنادر بزرگ کانتینری دنیا به عنوان چهل و هفتمین بندر محسوب می‌شود که با برنامه‌ریزی‌های جامعی که در این بندر انجام شده و افزایش سطح خدمات شرکت تایدواتر خاورمیانه به عنوان اپراتور این بندر، خطوط کشتیرانی مطرح دنیا راغب به فرستادن بزرگترین کشتی‌های کانتینری دنیا در این بندر هستندکه نشان از ارتقای سطح خدمات در بندر شهید رجایی دارد. با بهره‌برداری از فاز دوم طرح توسعه، ظرفیت این بندر در پذیرش کشتی‌های کانتینری بزرگ افزایش می‌یابد که این امر قطعا به افزایش جایگاه این بندر در منطقه و دنیا منجر خواهد شد. همچنین تیر ماه سال ۸۸ کشتی MSC BEATRICE با ظرفیت ۱۴ هزار TEU کانتینر، ارتفاع ۳۷۰ متر طول، ۵۱ متر عرض و به عنوان بزرگترین کشتی کانتینری ثبت شده در جهان با پیگیری شرکت تایدواتر، به لنگرگاه بندرشهید رجایی وارد شد. عملیات تخلیه و بارگیری این کشتی غول پیکر بلافاصله پس از پهلوگیری در ترمینال کانتینر شماره ۲ بندرشهید رجایی آغاز شد. مبدا حرکت کشتی MSC BEATRICE بنادر شمالی اروپا و مقصد نهایی آن بنادر شرق دور (چین و سنگاپور) بود و حجم عملیات آن در بندرعباس بالغ بر پنج هزار و ۵۰۰ واحد کانتینر بود.

 

 

    نظرات