گزارش جلسه هم اندیشی نخبگان



مهندس محمدحسين شركاء رييس سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي در هم انديشي نخبگان سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي عنوان كرد :
اهميت به نخبگان و سعي در ايجاد پل ارتباطي و اتصال حلقه مفقوده بين علم و فناوري از سوي هيئت مديره دوره هشتم
دفاع از حيثيت مهندسي با برگرداندن شاخصه علمي و پژوهشي به سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي
همگامي و همراهي با شما جامعه نخبه تا رسيدن به افق هاي پيش بيني شده

دكتر سيدمجيد مزيناني عضو منتخب هيئت عمومي شوراي مركزي و عضو هيئت علمي دانشگاه بين المللي امام رضا عليه السلام مشهد در جلسه هم انديشي نخبگان مطرح كرد :

اهميت به نخبگان در حوزه هاي شناسايي و شناساندن ايشان و ايجاد بستر مناسب حمايتي از فعاليت اين قشر منجر به كاهش وابستگي به محصولات خارجي در حوزه ساختمان علي الخصوص فناوري هاي نوين صنعت ساختمان خواهد شد .

وجود كارآفرينان، مخترعان، محققان و پژوهشگران خلاق و كارآزموده در بين اعضاي جامعه بزرگ مهندسي استان، پتانسيل بالايي را جهت شروع فعاليت دپارتمان نخبگان و رسيدن به اهداف تفاهم نامه منعقد شده با بنياد نخبگان استان به وجود آورده است .

فعاليت هاي استارتاپي در حوزه صنعت ساختمان نويد بخش آينده اي روشن و اشتغالزا براي دانش آموختگان اين بخش خواهد بود .

فعاليت در بخش هاي فوق و مطالبه گري از سازمان هاي متولي از يك سو و حمايت نخبگان از طرف نهادهاي ذيمدخل از سوي ديگر، شروعي مناسب و اميد آفرين است كه انشاالله در پي تحقق آن در فضايي توام با همدلي و هم افزايي خواهيم بود .

دكتر سيدرضا احمدي زاده رئيس بنياد نخبگان خراسان رضوي و عضو هيات علمي دانشگاه بيرجند در هم انديشي نخبگان سازمان نظام مهندسي خراسان رضوي اعلام داشت :

انعقاد تفاهم نامه همكاري با سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي براي اولين بار در كشور انجام و در گام هاي بعدي در صورت موفقيت بعنوان پايلوت و الگويي قابل استناد براي كشور قرار خواهد گرفت .

لزوم توجه به فرايند محوري و تعريف گام به گام مراحل موجود در تفاهم نامه منعقد شده، جهت بهره برداري هرچه مطلوب تر

بسترسازي جهت رسيدن به نتايج مطلوب و كاربردي، كه هدف غايي اين تفاهمنامه است .

تسهيل فرايندهاي جاري با همكاري هاي فيمابين كارگروه مشترك در قالب شيوه هاي حمايتي با محوريت تاثير گذاري بر فرايند هاي وضع قوانين و آيين نامه ها

علم، دانايي و فناوري، توانايي انجام امور است كه اين دو توأمان مكمل و مورد نياز قرار گرفته و نقش كارگروه هاي تشكيل شده در ايجاد ارتباط بين اين دو عامل به پيشرفت جامعه خواهد انجاميد .

وجود ۱۵۷۰ نخبه ي شناسايي شده در بنياد نخبگان كه بخشي از اين افراد در حوزه صنعت ساخت و ساز و تكنولوژي مرتبط با آن فعاليت دارند، به تسريع همكاري منجر خواهد شد .

مسئوليت همه ما در تزريق علم به عنوان عامل اصلي و خوراك فعاليت هاي اقتصادي در بحركت درآوردن چرخ هاي صنعت كشور

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی یک انجمن در شهر مشهد می باشد

      نظرات